اخبار اکس نوین
1400/06/20
13:11
چرا نتیجه دادگاه اپیک و اپل می‌تواند به نفع صنعت ارزهای دیجیتال باشد؟

اکس نوین: ایوون گونزالس راجرز، قاضی منطقه‌ای دادگاه اپیک و اپل اعلام کرد که دیگر توسعه‌دهندگان ای‌او‌اس مجبور به استفاده از سیستم پرداختی اپل در برنامه‌های خود نخواهند بود. تاثیر نتیجه دادگاه اپیک و اپل بر صنعت کریپتو این حکم می‌تواند به طور بالقوه، درها را برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای با ارزهای دیجیتال بگشاید؛ به همین دلیل است که برخی از اعضای جامعه ارزهای دیجیتال، نتیجه دادگاه اپیک و اپل را پیروزی بزرگی برای این صنعت می‌دانند. به گفته ران نونر از شبکه CNBC، پیامدهای این حکم برای دارایی‌های دیجیتال بسیار بزرگ خواهد بود. وی در پیامی توییتری نوشت: موفقیتی بزرگ برای کریپتو! اپل سال‌ها توسعه‌دهندگان را مجبور به استفاده…

اکس نوین : ایوون گونزالس راجرز، قاضی منطقه‌ای دادگاه اپیک و اپل اعلام کرد که دیگر توسعه‌دهندگان ای‌او‌اس مجبور به استفاده از سیستم پرداختی اپل در برنامه‌های خود نخواهند بود.


این حکم می‌تواند به طور بالقوه، درها را برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای با ارزهای دیجیتال بگشاید؛ به همین دلیل است که برخی از اعضای جامعه ارزهای دیجیتال، نتیجه دادگاه اپیک و اپل را پیروزی بزرگی برای این صنعت می‌دانند.


به گفته ران نونر از شبکه CNBC، پیامدهای این حکم برای دارایی‌های دیجیتال بسیار بزرگ خواهد بود. وی در پیامی توییتری نوشت:


موفقیتی بزرگ برای کریپتو! اپل سال‌ها توسعه‌دهندگان را مجبور به استفاده از مکانیسم پرداختی خود کرده اما اکنون، درها به روش‌های جدید پرداختی باز شده است. بازار هنوز متوجه این موضوع نشده است.


هایدن آدامز، مدیرعامل یونی سواپ لبز نیز اظهار داشت که نتیجه دادگاه اپیک و اپل می‌تواند برای صنعت ارزهای دیجیتال صعودی باشد.


اپیک، توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی است و فورتنایت مشهورترین اثر وی است و به خاطر همین اثر و اجبار اپل به استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای از طریق Apple Pay، این شرکت را به دادگاه کشاند.


اپل ۳۰ درصد از پرداخت‌های درون برنامه‌ای را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کند. اپیک نیز تصمیم گرفت تا برای مقابله با این سیاست، روش پرداختی خاص خود را به بازی اضافه کند تا کل درآمد را دریافت نماید. با این حال، شرکت اپل تلافی کرد و این بازی محبوب را از اپ استور حذف کرد.


اما حکم اخیر دادگاه همه‌چیز را تغییر داده است. توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند با جستجو در روش‌های پرداختی مبتنی بر ارزهای دیجیتال، از کمیسیون‌های ۳۰ درصدی اپل در امان بمانند.


لازم به ذکر است که دادگاه همچنان ادامه دارد و این حکم ۹۰ روز دیگر اجرایی خواهد شد. علاوه بر این، اپل نیز هنوز تصمیمی بر اجرایی کردن این حکم نگرفته است.


منبع u.today


انتهای خبر

0
0