همفکران
1401/02/19
11:08
#مجمع #سغرب 📌به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع سیمان غرب کرمانشاه با حضور ۷۸ درصد از سهامداران و هیئت مدیره شرکت در حال برگزاری ...

#مجمع


#سغرب



📌به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع سیمان غرب کرمانشاه با حضور ۷۸ درصد از سهامداران و هیئت مدیره شرکت در حال برگزاری است...



✅از کل ظرفیت اسمی سطح کشور به مقدار ۸۸.۳۵۸.۶۸۲ تن ، ظرفیت سیمان غرب به مقدار ۱.۲۰۰.۰۰۰ تن و ۱/۳ درصد است.



✅تنوع محصول در شرکت به شکل، سیمان تیپ ۲ و ۵ بود که محقق شد.



✅با توجه به توان نیروی انسانی و معادن غنی و در دسترس و در صورت نبود تهدیدات خارجی از جمله قطعی گاز و برق و سوخت و همچنین عدم افزایش ناگهانی قیمت سوخت و انرژی، سیمان غرب قادر به تولید با ظرفیت اسمی می باشد.



✅قصد داریم ۹۵ درصد ظرفیت اسمی را در سال ۱۴۰۱ تولید داشته باشیم.



✅سیمان غرب در بخش نوارمرزی قرار دارد و استراتژی آن بر صادرات است زیرا مصرف داخل استان روزانه ۵ هزار تن بیشتر نبوده و مازاد تولید وجود دارد.



✅با توجه به نزدیکی سیمان غرب به کشور عراق عمده صادرات کلینکر این شرکت به کشور عراق از مرزهای زمینی و بندر خرمشهر و بندر امام می باشد، در سال ۱۴۰۰ مقدار ۳۶۸ هزار تن کلینکر به کشور عراق صادر شد، البته صادرات سیمان به کشور عراق به دلیل ممنوعیت ایجاد شده از سمت عراق در حال حاضر مقدور نیست.



✅برای شفافیت فروش، اولین شرکتی بودیم که وارد بورس کالا شدیم و عملا تمام محصولات ما در بورس عرضه شد.



✅در خصوص صادرات نیز یکی از سیاست های شرکت احداث یک کارخانه در عراق است که در نهایت کلینکر را از استان به عراق منتقل کنیم. همچنین فروش سیمان فله نیز در دست است.



✅در خصوص بخش کنترل هزینه های عملیاتی شرکت، قصد خرید برق از بورس انرژی را داریم.



✅از جمله سیاست ها و برنامه های شرکت: افزایش موجودی با توجه به تورم، مصرف بهینه سوخت و برق، شناسایی نقاط کلیدی جهت کاهش بهای تمام شده، مدیریت هرینه و‌کنترل بهای تمام شده و انجام خریدهای بهینه



✅ پروژه توسعه شرکت با نام ساخت کارخانه تولید بلوک های سبک و اتو کلاو شده aac به ظرفیت ۶۰۰ هزار متر مکعب در سال در دست است.



✅ پروژه سیمان سفید نیز در دست بررسی است.



✅ پروژه های استفاده از rdf به عنوان سوخت جایگزین و پروژه جایگزینی الکترو فیلترهای دپارتمان پخت نیز از دیگر پروژه های شرکت است.


Hamfekran.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0