آکادمی هلاکوئی
1400/10/18
09:30
شرکت اندریسن هوروویتز خواستار تنظیم مقررات “هدفمند” برای رمزارزها می باشد

هرکسی ایده متفاوتی در مورد مقررات کریپتو دارد.…

هرکسی ایده متفاوتی در مورد مقررات کریپتو دارد. پس از اینکه صرافی‌های رمزنگاری Coinbase، FTX و Binance که دیدگاه‌های خود را مطرح کردند، شرکت سرمایه‌گذاری ریسک پذیر اندریسن هوروویتز (Andreessen Horowitz)، که مسئول تامین مالی بسیاری از استارت‌آپ‌ها و یونیکورن‌های پیشرفته است، توصیه‌های خود را ارائه کرده است.


در سندی با عنوان “چگونه اینترنت بهتر بسازیم: ۱۰ اصل برای رهبران جهانی که آینده Web۳ را شکل می دهند”، اندریسن هوروویتز یا a۱۶z، از رویکردی چندجانبه به مقررات که شامل دولت ها، مشاغل و گروه های جامعه مدنی می شود، انتقاد می کند. همچنین استدلال می‌کند که استیبل‌کوین‌ها، ارزهای دیجیتال فیات که ورود آسان به پروتکل‌های غیرمتمرکز را ارائه می‌کنند، اما مقامات ایالات متحده با احتیاط با آن‌ها رفتار کرده‌اند، به‌خوبی تنظیم شوند و سپس برای بهبود سیستم مالی کار کنند.


هوروویتز در این گزارش می‌نویسد: “فناوری‌های مالی غیرمتمرکز در حال حاضر صدها میلیارد حجم تراکنش را هر روز انجام می‌دهند و شواهد قانع‌کننده‌ای ارائه می‌دهند که مسیری برای ریل‌های مالی فوری، جهانی و ۲۴/۷ وجود دارد. استیبل کوین ها یک سازه ی ساختمانی اساسی هستند که این نوآوری مالی روی آن رخ می دهد.


هوروویتز همچنین همکاری بین کشورها در مورد استانداردهای رمزنگاری، کدهای مالیاتی که شفاف تر هستند و رژیم های نظارتی “هدفمند” که تنوع فناوری های Web۳ را تشخیص می دهند را توصیه می کند. در این بیانیه آمده است: “برخورد یکسان با همه دارایی‌های دیجیتال مشابه داشتن یک رژیم قانونی واحد برای پوشش سهام، املاک، خودروها، هنر، ساعت‌ها و کارت‌های تجاری است.”


در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر)، صرافی کوین بیس، دستورالعمل های سیاستی ویژه بازار ایالات متحده را پیشنهاد کرد. پیشنهاد آن خواستار ایجاد یک “تنظیم کننده واحد فدرال” برای نظارت بر ثبت توکن ها و بازار و اجرای حمایت از مصرف کننده بود. این طرح، که به نظر می رسد مستلزم ایجاد یک نهاد نظارتی جدید است، با مخالفت دن گالاگر، مدیر ارشد حقوقی رابینهود مواجه شده است، که آن را “یکی از احمقانه ترین ایده هایی که در این مدت طولانی در این فضا شنیده ام” نامید. کوین بیس به Decrypt گفت که این طرح “اجرای قانون” است و لزوما به آژانس جدیدی نیاز ندارد.


اواخر همان پاییز، صرافی رقیب، FTX نیز سند سیاستی خود را منتشر کرد که عمدتا بر مقررات ایالات متحده متمرکز بود اما می‌توانست برای سایر حوزه‌های قضایی اعمال شود. این سازمان خواستار یک “تنظیم کننده بازار اولیه” شد که بتواند هم بازارهای نقدی و هم بازارهای مشتقه را در بر گیرد. در ایالات متحده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار بیشتر بر اولی نظارت دارد در حالی که کمیسیون معاملات آتی کالا مسئولیت دومی را بر عهده دارد.


لایحه حقوق رمزارز بایننس در بین این دو پیشنهاد عمیق قرار گرفت. در آن لایحه، بایننس، که در سراسر سال ۲۰۲۱ توسط رگولاتورهای ملی تحت تعقیب قرار گرفته بود به صورت مختصر مورد تنظیم قرار گرفت. به عنوان مثال، گفت: “بازارهایی که ابزارهای مشتقه را ارائه می دهند باید مشمول مقررات مناسب باشند. این تضمین می کند که همه کاربران واجد شرایط را مشخص می کنند و معاملات آن ها به طور عادلانه تسویه می شود.”


با این وجود، سند هوروویتز، اگرچه به جای ایالات متحده، “رهبران جهانی” را هدف قرار داده است، اما نشان دهنده تمایل فزاینده سیاست گذاران و قانونگذاران آمریکایی برای ایجاد چارچوب های واضح برای شرکت ها جهت ایجاد، فروش یا نگهداری توکن ها و سایر دارایی های دیجیتال است.


بسیاری SEC، تحت ریاست گری گنسلر را به دلیل سردرگمی خود سرزنش کرده اند و معتقدند که این آژانس اقدامات اجرایی علیه پروژه های رمزنگاری را بدون ارائه راهنمایی منسجم افزایش داده است. کریستین اسمیت، مدیر اجرایی انجمن بلاکچین، در مصاحبه ای در دسامبر (آذر و دی) با Decrypt، در مورد گنسلر گفت: “ما با برخی از چیزهایی که او می خواهد ببیند، مانند حمایت از سرمایه گذار و یکپارچگی بازار، موافقیم. من فکر می کنم که ما همچنان با او تفاوت هایی نیز داریم. با این تصور که قوانین فوق العاده روشن هستند.”




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: decrypt


انتهای خبر

0
0