بورس۲۴
1402/02/16
09:18
اکران پرواز در «غزر»

بورس ۲۴: شرکت زر ماکارون در فروردین ۱۴۰۲ با فروش ۱۷.۹۵۶ تن محصول در بازار های داخلی و صادراتی ، ۴۸۱ میلیارد تومان درآمد کسب کرده که نسبت به ماه مقایسه ای ، شاهد پرواز ۱۲۲۵٪ درآمد ماهانه هستیم.

اکران پرواز در «غزر»

بورس۲۴ : شرکت زر ماکارون در فروردین ۱۴۰۲ با فروش ۱۷.۹۵۶ تن محصول در بازار های داخلی و صادراتی ، ۴۸۱ میلیارد تومان درآمد کسب کرده که نسبت به ماه مقایسه ای ، شاهد پرواز ۱۲۲۵٪ درآمد ماهانه هستیم.


عمده تمرکز شرکت بر بازار داخلی بوده و ۹۲٪ ( معادل ۴۴۳ میلیارد تومان ) از این درآمد ها در بازار داخلی حاصل شده است. همچنین تناژ فروش محصولات نیز ۵.۷ برابر شده است. در ادامه به عملکرد داخلی و صادراتی شرکت خواهیم پرداخت.


در فروردین ۱۴۰۲ ، مجموعا ۱۶.۳۸۴ تن محصول در بازار داخل عرضه شده که در مقایسه با ماه مشابه ( فروردین ۱۴۰۱ ) ، تناژ فروش به میزان ۱۴ هزار تن معادل ۶۱۰٪ افزایش یافته است. درآمد داخلی واحد تجاری در این ماه ۴۴۳ میلیارد تومان گزارش شده است. عدد مذکور بیانگر ۱۵ برابر شدن درآمد در فروردین ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه می باشد. ( درآمد فروردین ۱۴۰۱ : ۲۹ میلیارد تومان ).


ماکارونی رشته ای محصول استراتژیک شرکت بوده و از مجموع ۴۴۳ میلیارد درآمد داخلی ، ۳۰۳ میلیارد ( معادل ۶۹٪ ) از محل فروش این محصول حاصل شده است. بررسی اعداد و ارقام مربوط به تناژ تولیدی ، فروش و نرخ فروش این محصول بیانگر تغییرات چشمگیر عملکرد واحد تجاری می باشد. خطوط تولیدی شرکت ، تنآژ تولید این محصول را با رشد ۱۱۲۴٪ از ۹۴۳ به ۱۱.۵۴۰ تن رسانده اند.


تناژ فروش این محصول با جهش ۷۰۰٪ نسبت به فروردین ۱۴۰۱ ، از ۱.۵۲۹ به ۱۲.۲۴۴ رسیده است. لازم به ذکر است که هر تن ماکارونی رشته ای در فروردین ۱۴۰۲ ، ۲۴.۸ میلیون تومان در بازار داخل معامله شده است. ( تغییر نرخ فروش نسبت به ماه مقایسه ای : ۱۶۷٪ رشد ). در نظر داشته باشید که نرخ فروش محصول نسبت به ماه قبلی ( اسفند ۱۴۰۱ ) نیز تقریبا ۲۴۵ هزار تومان در هر تن افزایش یافته است.


تناژ فروش این محصول کلیدی نسبت به اسفند ۱۴۰۱ به ترتیب ۶٪ کاهش و ۶٪ افزایش را نشان می دهد.


تغییرات نرخ فروش این محصول در بازه زمانی شش ماهه گذشته به شرح زیر است:


دیگر محصول پرفروش شرکت ، ماکارونی فرمی بوده که با فروش ۸۶ میلیاردی در بازار داخل ، سهم ۱۹٪ در سبد درآمدی داخلی دارد. تناژ تولید این محصول از ۵۳ تن در ماه مقایسه ای به ۲.۵۹۴ تن رسیده است ( افزایش ۲.۵۱۴ تنی معادل ۴۷۹۴٪ ). همچنین تناژ فروش این محصول نیز تقریبا ۵.۴۹ برابر شده و از ۵۰۴ به ۲.۷۶۸ تن رسیده است. هر تن ماکارونی فرمی در فروردین ۱۴۰۲ به نرخ ۳۱.۱ میلیون تومان تحویل مشتریان شده است. ( نرخ ماه مقایسه ای : ۱۱.۳ میلیون تومان که بیانگر افزایش نرخ ۱۷۵٪ است ). نرخ فروش فروردین ماه ۱۴۰۲ نسبت به اسفند ۱۴۰۱ ، ۴٪ معادل ۱.۲ میلیون تومان در هر تن افزایش داشته است.


لازم به ذکر است که تناژ تولید و فروش این محصول نسبت به اسفند ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۵٪ و ۶٪ تقلیل یافته است.


عملکرد صادراتی شرکت به نسبت ماه مقایسه ای بهبود قابل ملاحظه ای داشته است. تناژ صادراتی شرکت با رشد ۹۰٪ نسبت به ماه مقایسه ای از ۸۳۱ به ۱۵۷۲ تن رسیده است. در این ماه ، مجموعا ۳۸ میلیارد تومان از محل صادرات محصولات فرمی ( ۲.۰۸ میلیارد ) و محصولات رشته ای ( ۱۷.۲ میلیارد) حاصل شده که نسبت به درآمد ماه مقایسه ای ، رشد ۳۰.۸ میلیاردی ) معادل ۴۳۲٪ را نشان می دهد.


در مقایسه با اسفند ماه ۱۴۰۱ ، نرخ فروش صادراتی محصولات رشته ای ۲۹٪ افزایش داشته و از تنی ۱۸.۶ به ۲۳.۹ میلیون تومان رسیده است. همچنین نرخ فروش صادراتی محصولات فرمی نیز با افزایش ۲۲٪ به ۲۴.۵ میلیون تومان در هرتن رسیده است. تناژ فروش این محصولات ( فرمی و رشته ای ) در مقایسه با اسفند ۱۴۰۱ به ترتیب ۶٪ و ۲۹٪ کاهش یافته است. درآمد صادراتی محصولات فرمی و رشته ای نیز در فروردین ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبلی (اسفند ۱۴۰۱ ) به ترتیب ۱۴٪ افزایش و ۹٪کاهش یافته است.


شرکت در مدت ۹ ماهه منتهی به آذر ۱۴۰۱ به ازای هر سهم ، ۵۳۸ ریال سود نصیب سهامداران خود کرده است. عملکرد زمستان شرکت بهتر از پیش بینی ها بود و درآمد تحقق یافته ۱.۴۵ همت گزارش شده است ( ۱۳۶ میلیارد بیشتر از درآمد بودجه ای ). همچنین مدیریت شرکت نیز سود ۷۵۷ ریالی را برای دوره ۱۴۰۱ برآورد کرده بود. با توجه به عملکرد بهتر شرکت نسبت به برنامه ریزی های و انحرافات مساعد عملکردی ، تعدیل مثبت سود هر سهم در صورت های مالی حسابرسی شده دوره ۱۴۰۱ دور از ذهن نیست.


در تاریخ نگارش این مقاله ، اهم اطلاعات تابلوی سهم به شرح زیر است:


قیمت پایانی : ۵.۳۲۰ ریال


ارزش بازار:۹۵.۷۶۰ میلیارد


نسبت p/e : ۱۸.۱۶


نسبت p/e گروه : ۱۴.۹۱


نسبت p/s : ۱.۸۹


بازدهی از ابتدای فروردین ماه : ۴۲٪


تابلوی معاملاتی سهم نیز به شرح زیر است:


در جلسه معاملاتی چهارشنبه مورخه ۱۳/۰۲/۱۴۰۱ ، تعداد ۱۲۹ میلیون سهم بین معامله گران دست به دست شد. تقریبا تمام عرضه توسط حقیقی ها (۱۲۷ میلیون ) بوده و ۱۲۲ میلیون توسط حقیقی ها و مابقی توسط حقوقی ها خریداری شد.


غزر

نمودار تکنیکالی نیز به شرح زیر است:


غ
انتهای خبر

0
0