بورس۲۴
1401/05/04
14:03
برنامه «حگردش» برای حضور در بازار فین تک گردشگری

حگردش با مالکیت تعداد ۲۰ دستگاه واگن مسافری (که تنها ۸ دستگاه از این واگنها در سیر قرار دارد) توانسته رشد قابل توجهی در درآمد سه ماهه سال ۱۴۰۱ بدست آورد.

برنامه «حگردش» برای حضور در بازار فین تک گردشگری

بورس۲۴ : شرکت ریل گردش ایرانیان بعنوان اولین شرکت عملیاتی در بازار اولیه پذیره نویسی شده است. همچنین در تاریخ ۰۴/۱۲/۱۳۹۹ در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده و ۵ ماه بعد از تاریخ مذکور تحت نماد حگردش در بازار پایه فرابورس درج گردیده است. این شرکت یکی از شرکتهای فرعی شرکت ریل پرداز نوآفرین است و چشم انداز آن توسعه بازار گردشگری کشور است و برنامه مدونی جهت حضور در بازار فین تک گردشگری دارد که در ماه گذشته درخواست اصلاح اساسنامهاش با پاسخ مثبت سازمان بورس همراه بوده است و بزودی مجمع عمومی فوقالعاده دعوت خواهد شد.


از طرفی حگردش با مالکیت تعداد ۲۰ دستگاه واگن مسافری(که تنها ۸ دستگاه از این واگنها در سیر قرار دارد)توانسته رشد قابل توجهی در درآمد سه ماهه سال ۱۴۰۱ بدست آورد. اولین نشانه مثبت از تحقق سود شرکت در آخرین گزارش ۳ ماهه منتهی به ۳۱/۰۳/۱۴۰۱ قابل ردیابی است. در سه ماه نخست ۱۴۰۱، شرکت ریل گردش ایرانیان ۲۳ ریال سود محقق کرده است که نسبت به گزارش مشابه سال گذشته، ۳۶۰ درصد افزایش داشته است. درآمد عملیاتی سه ماه نخست سال ۱۶۱ میلیارد ریال بوده است که ۶۶ درصد کل درآمد سال گذشته(۲۴۵ میلیارد ریال) است. سایر نسبتهای گزارش ۳ ماهه ۱۴۰۱ به قرار زیر است:


سود خالص: ۳۷ میلیارد ریال، ۳۳۸ درصد رشد.


سود ناخالص: ۴۲ میلیارد ریال، ۳۳۱ درصد رشد.


سود عملیاتی: ۳۹ میلیارد ریال، ۳۷۵ درصد رشد.


نسبت پوشش بهره: ۱۷.۴


نسبت حاشیه سود خالص: ۲۳ درصد.


نسبت حاشیه سود ناخالص: ۲۶ درصد.


نسبت قیمت به سود: ۴۴


نسبت قیمت به سود گروه: ۸


این نتایج عالی در شرایطی است که تنها ۸ دستگاه از واگنها در حال بهرهبرداری بوده و تا پایان شهریور ۵ دستگاه دیگر(۶۰ درصدافزایش ناوگان)به بهرهبرداری خواهد رسید که میتواند درآمد سال جاری را به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال برساند.


طبق گزارش مرکز آمار ایران، ۲۵ درصد از خانوارهای ایرانی از وسیله غیرشخصی جهت مسافرت و گردشگری استفاده میکنند. همچنین ۱۴.۵ درصد از خانوارهای ایرانی در طول مسافرت خود از هتل و اقامتگاه استفاده میکنند. این در حالی است که ۱.۵ درصد از خانوارهای ایرانی از خدمات تور جهت مسافرت خود بهره میبرند. از منظر راهبردهای حگردش در توسعه کسب و کار گردشگری، ضعف اصلی صنعت گردشگری به دلیل بودجه نامتناسب مسافرت با توان مالی خانوار است. همچنین زنجیره گردشگری شامل ۴ بخش عمده حمل و نقل، هتلداری، مراکز تفریحی و OTA یا پلتفرمهای آنلاین است. هدف اصلی شرکت ریل گردش ایرانیان سرمایهگذاری در تحریک افزایش سفر از طریق تامین مالی زنجیره تولید و ارائه تمام خدمات حوزه گردشگری با نگاه استراتژیک به لزوم یکپارچگی خدمات است.


ایجاد هاب باشگاه مشتریان فرصت اقتصادی کردن سفر را برآورده نموده و با اتصال واحدهای متوسط گردشگری به زنجیرهای از خدمات مالی و شخصیسازی سفر، در توسعه صنعت نقش مهمی را بازی کند.


تلاش جهت استفاده از ظرفیتهای ادغام و تاسیس شرکتهایی از جمله خدمات سفر و شرکت اعتبارسنجی از جمله راهبردهای استراتژیک شرکت در توسعه برق آساست که میتواند نوید عملکرد بسیار درخشان در آینده نزدیک باشد.

انتهای خبر

0
0