ارزینکس
1399/12/04
01:51
💢 توضیح در خصوص پروژه شبکه متیک(Matic Network) 🔘 در وبسایت ختصاصی این پروژه آمده است :برنامه‌های غیرمتمرکز پیشرفت بزرگی کرده‌اند اما اکوسیستم‌های...

💢 توضیح در خصوص پروژه شبکه متیک(Matic Network)



🔘 در وبسایت ختصاصی این پروژه آمده است :برنامه‌های غیرمتمرکز پیشرفت بزرگی کرده‌اند اما اکوسیستم‌های بلاکچین آماده استقبال از حجم عظیم تقاضای مردم را ندارد. مسائل تراکنش‌های بالای شبکه‌های بلاکچین و فی آنها باید مدنظر توسعه‌دهندگان باشد و بستری فراهم باشد که به راحتی بتوانند از امکانات شبکه استفاده کنند.



🔘 وظیفه این پروژه این است که با ساده‌سازی محیط کار شرایط لازم برای تعامل بین کاربران و دنیای غیرمتمرکز را فراهم آوریم طوری که هر کسی بتواند از آن استفاده کنند. ساختار متیک به گونه ای است که با استفاده از پلاسما( که در پست بعدی توضیح داده می شود) در بلاکچین غیرمتمرکز منجر به انجام معاملات سریع و بسیار کم هزینه در زنجیره اصلی می‌شود. (انجام ۶۵هزار تراکنش در ثانیه)



🟢 همانگونه که بیان شد هدف این پروژه کمک به مقیاس پذیرتر شدن شبکه‌های بلاکچین است.


از ویژگی های این پروژه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


۱. ایجاد برنامه هایی که رابط کاربری راحتی دارند و به آسانی قابل استفاده است.



۲. مکانیسم های DEFI در زنجیره های جانبی این شبکه قابل انجام است.



۳. کمک به توسعه دهندگان برای کاهش هزینه کارمزد.



۴. در آینده نزدیک توکن این پروژه در بلاک های مختلف قابل تعویض خواهد بود.



🔘 این پروژه از مکانیسم گواه اثبات سهام(POS) برای امنیت دارایی کاربرانش بهره می‌برد که برای این کار کاربران باید توکن‌های این پروژه را ذخیره کنند (STAKING). افراد توکن های خود را به عنوان ضمانت در اختیار شبکه قرار می‌دهند و با بدست آوردن کارمزد سود کسب می‌کنند و در عوض آن افراد به بررسی صحت تراکنش‌ها می‌پردازند. برتری این ارز در بخش ذخیره سازی(STAKING) نسبت به سایر پروژه ها آن است که هیچ محدودیتی از نظر تعداد برای توکن‌هایی که استیک می‌شوند وجود ندارد در حالی که در بسیاری از ارزها شما باید بیشتر از مقدار خاصی ارز را ذخیره نمایید.



✅ توکن متیک که نوعی توکن پرداختی(Utility ) است که برای مقاصد مختلف استفاده استفاده می‌شود مثل کارمزد تراکنش‌ها، مشارکت در مکانیسم اجماع گواه اثبات سهام و غیره.



🔘 یکی از انتقاداتی که به این پروژه می‌شود این است که این پروژه برای افزایش مقیاس پذیری از قدرت نامتمرکز بودن کاسته و به سمت متمرکز شدن حرکت کرده و خود توسعه دهندگان این پروژه گفته‌اند که سازه کارهایی برای حل این مشکل به وجود آورده‌اند.



🔘 شرکت هایی که بر روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند بایینس و کوین‌بیس و شرکت ventures به


این شرکت بر پروژه‌های معروفی چون LINK/TEZOS/COSMOS/ALGORAND سرمایه گذاری کرده.همچینین متیک با پروژه های زیر همکاری می‌کند: Desentraland/makerdao/zebi.




🔴 در چند روز گذشته پروژه متیک به شبکهpolygon با هدف ایجاد اینترنت اتریوم به منظور انتقال اتریوم به اکوسیستم چند زنجیره‌ای به پالی‌گان تغییر نام داده است.

انتهای خبر

0
0