فرارسانه
1400/07/20
15:58
📆بررسی بازارهای فرابورس ایران در روز سه‌شنبه (بیستم مهرماه 1400) ✅ تغییر مالکیت بیش از سه میلیارد برگه سهم 📌فرابورس ایران امروز سه‌شنبه بیستم مه...

📆بررسی بازارهای فرابورس ایران در روز سه‌شنبه (بیستم مهرماه ۱۴۰۰)



✅ تغییر مالکیت بیش از سه میلیارد برگه سهم



📌فرابورس ایران امروز سه‌شنبه بیستم مهرماه شاهد برتری سهام شرکت‌های گروه محصولات شیمیایی درمیان سایر صنایع بازار بود و این گروه با بیشترین ارزش معاملات مواجه شدند.



⭕️به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در معاملات روزجاری شاخص کل فرابورس متاثر از افت قیمت سهام ۳۵۰ پله عقب‌نشینی کرد و در سطح ۲۰ هزار و ۴۸۴ واحد قرار گرفت.



☸️طی این روز در بازارهای فرابورس بیش از سه‌میلیارد و ۴۵۰ میلیون برگه انواع اوراق‌مالی دست به دست شد که ارزش این مبادلات نزدیک ۱۱ هزار میلیارد تومان بود.



☸️همچنین ارزش معاملات به تفکیک بازارها نشان می‌دهد که امروز سه‌میلیارد و۱۴۶ میلیون برگه سهام به ارزش ۱۹۰۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.



☸️همچنین در بازار اوراق مالی‌اسلامی نیز ۹۱ میلیون انواع اوراق به ارزش ۸۵۰۰ میلیارد تومان دست به دست شد.



☸️نگاهی به نمادهای اثرگذار بازار نشان می‌دهد که آریا، صبا، شگویا، ذوب، فرابورس و هرمز بیشترین اثر منفی را بر آیفکس فرابورس داشتند و در مقابل معاملات مثبت سهام پتروشیمی زاگرس و مجتمع جهان فولاد سیرجان با بیشترین اثر مثبت بر این متغیر مانع افت بیشتر آن شدند.



☸️گفتنی است طی روز جاری توسن، فجهان، دی، مدیریت، زاگرس، آریا و صبا نمادهای پرتراکنش بازار بودند.



☸️بیشترین افزایش قیمت ها نیز به نمادهای غگلپا، شکام، غمینو، نطرین، زاگرس، قاسم و بساما اختصاص داشت، در مقابل اما نمادهای ریشمک، زدشت، شراز، زنگان، کی‌بی‌سی، ثپردیس و دتوزیع بیشترین کاهش قیمت را داشتند.



☸️بررسی وضعیت معاملات صنایع نیز حاکی از این موضوع است که امروز سهام شرکت‌های محصولات شیمیایی با داد و ستد نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات را داشتند. سهام صنعت فلزات‌اساسی و سرمایه‌گذاری‌ها نیز امروز با بیشترین ارزش معاملات در رتبه‌های بعدی گروه‌های موردتوجه بازار قرارگرفتند.




#فرابورس


#گزارش_روزانه_بازار




🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0