آکادمی هلاکوئی
1400/01/23
11:31
۵ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

میزان تردید مرتبط با بیت کوین (BTC) در…

میزان تردید مرتبط با بیت کوین (BTC) در نزدیکی بالاترین سطح قیمت تاریخی آن نشان می دهد که گاوها و خرس ها در انتظار محرکی برای شروع حرکت جهت دار بعدی هستند.


از یک سو، گاوها در حال یافتن یک کاتالیزور مثبت هستند تا بتوانند به کمک آن، قیمت را به بالای مقاومت بالاسری برسانند. برعکس، خرس ها منتظر دیدن هرگونه نشانه ضعف می باشند.


ازجمله رویدادهایی که می تواند به عنوان این محرک صعودی برای بیت کوین عمل کنند می توان به لیست شدن سهام COIN کوین بیس در بازار نزدک در روز ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) اشاره کرد. لیست شدن موفقیت آمیز این سهام احتمالا مورد استقبال گاوها در بازار ارزهای رمزپایه قرار می گیرد چراکه می تواند نشانه ای از پذیرش دارایی های رمزنگاری شده توسط سرمایه گذاران در بازارهای سنتی در آینده نزدیک باشد. برعکس، درصورتیکه لیست شدن سهام کوین بیس در نزدک با استقبال کمی مواجه شود احتمالا باعث خرسندی خرس ها می شود.


اندیکاتور درون زنجیره ای HODL waves نشان می دهد که هم سرمایه گذاران بلند مدت و هم واسطه های کوتاه مدت نسبت به رزرو دریافت سود خود اقدام نمی کنند زیرا انتظار دارند سطوح قیمت بالاتری را در آینده شاهد باشند. افزایش تعداد افرادی که این ارز را نگهداری می کنند (HODLers) به طور کلی یک سیگنال صعودی است اما اگر میزان سرمایه هایی که تازه وارد بازار می شوند رو به کاهش گذاشته و روند حرکت بازار معکوس شود، این سیگنال می تواند به پیش درآمدی برای ریزش قیمت تبدیل شود.


در صورت وقوع چنین اتفاقی، سرمایه گذاران کوتاه مدت احتمالا ابتدا وحشت کرده و پوزیشن های خود را دامپ می کنند. این اتفاق می تواند توقف تریدرها و تشدید فشار فروش را به همراه داشته و اینگونه راه را برای اصلاح هرچه بیشتر قیمت هموار کند.


با توجه به گفته های فوق قصد داریم در ادامه این متن نمودارهای قیمت ۵ ارز برتری را مورد بررسی قرار دهیم که احتمالا در این هفته می توانند از احساسات صعودی بازار بهره مند شوند، با ما همراه باشید.


BTC/USDT


روز ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین)، بیت کوین موفق شد از مقاومت ۶۰۰۰۰ دلاری عبور و سطح ۶۱۳۰۱،۲۱ دلار را لمس کند. با این حال، گاوها همچنان برای نگه داشتن قیمت بالاتر از تراز ۶۰۰۰۰ دلار با مشکل روبرو هستند و این نشان دهنده مقاومت شدید خرس ها می باشد.


چارت1 بیتکوین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت1 بیتکوین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

قیمت هنوز بالای سطح ۶۰۰۰۰ دلار بسته نشده است، که به این معناست که الگوی سر و شانه معکوس هنوز کامل نشده است.


خرس ها سعی خواهند کرد از هر فرصت کوچکی برای کاهش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۷۵۱۳ دلار) استفاده کنند. بازگشت به این حمایت، احتمال شکست بالاتر از سطح ۶۱۸۲۵.۸۴ دلار را افزایش می دهد.


در چنین شرایطی، جفت ارز BTC/USDT می تواند مرحله بعدی روند صعودی خود را شروع کند که می تواند قیمت را به تراز ۶۹۵۴۰ دلار و پس از آن، به ۷۹۵۶۶ دلار برساند.


از طرف دیگر، اگر خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند، این جفت ارز می تواند حمایت مهمی را در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۴۷۲۳ دلار) به چالش بکشد. شکست قیمت زیر این حمایت اولین نشانه از تغییر روند احتمالی خواهد بود.


چارت2 بیتکوین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت2 بیتکوین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته جفت ارز BTC/USDTنشان می دهد که خرس ها بالاتر از سطح ۶۰۰۰۰ دلار همچنان فعال هستند. با این حال، نکته مثبت موجود این است که گاوها اجازه ندادند قیمت زیر میانگین نمایی ۲۰ روزه باقی بماند. این بدان معناست که گاوها با هر افت جزئی قیمت برای خرید این ارز اقدام می کنند.


اگر گاوها بتوانند یک بار دیگر قیمت بیت کوین را به بالای ۶۰۰۰۰ دلار برسانند، ممکن است این جفت ارز بالاترین سطح قیمت تاریخی خود را دوباره به چالش بکشد. برعکس، اگر خرس ها موفق شوند قیمت را به زیر ۲۰-EMA بکشانند، ریزش قیمت تا تراز ۵۷۶۰۰ دلار محتمل خواهد بود. درصورت شکست این حمایت، توقف بعدی احتمالا در ۵۵۶۰۰ دلار می باشد.


XLM/USDT


دیروز قیمت استلار لومن (XLM) از مقاومت ۰.۶۰ دلار عبور کرد و به بالاترین سطح قیمت ۵۲ هفته اخیر خود یعنی ۰.۶۵ دلار رسید. هر زمان که یک دارایی به بالاترین قیمت ۵۲ هفته ای خود می رسد، یک سیگنال قدرت را نشان می دهد زیرا نشانگر این واقعیت است که تریدرها برای خرید عجله دارند زیرا انتظار دارند قیمت بیشتر از این افزایش یابد.


چارت1 استلار - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت1 استلار - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صعودی (۰.۴۶ دلار) و قرار گیری شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه اشباع خرید نشان می دهد که گاوها اکنون برتری دارند. اگر گاوها بتوانند قیمت را به سطوح بالاتر از ۰.۶۵ دلار برسانند، جفت ارز XLM/USDT می تواند مرحله بعدی روند صعودی خود را شروع کند که احتمالا تا رسیدن به ۰.۷۲ دلار و حتی ۰.۸۵ دلار ادامه می یابد.


با این حال، فیتیله بلند روی کندل استیک دیروز نشان می دهد که خرس ها برنامه های دیگری دارند. ظاهرا خرس ها تلاش می کنند گاوها را به دام بیندازند و قیمت را به زیر ۰.۶۰ دلار بکشانند. اگر گاوها اجازه ندهند که قیمت به زیر ۰.۵۵ دلار برسد، حاکی از انباشت این ارز همزمان با ریزش قیمت خواهد بود. این اتفاق باعث حفظ شدن احساسات مثبت در بازار می شود.


برخلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت را به زیر ۰.۵۵ دلار برسانند، افت قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه محتمل خواهد شد. شکست قیمت زیر این حمایت نشان می دهد که گاوها قدرت خود را از دست داده اند.


چارت2 استلار - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت2 استلار - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که قیمت این جفت ارز بالاتر از ۰.۶۰ دلار تثبیت شده است اما گاوها نتوانسته اند این قدرت را بیشتر تقویت کنند. خرس ها با استفاده از این فرصت، قیمت را به پایین تر از سطح شکست ۰.۶۰ دلار رساندند.


با این وجود ، اگر خرس ها نتوانند قیمت را به زیر ۲۰-EMA بکشانند، نشان خواهد داد که گاوها همزمان با کاهش قیمت این ارز را انباشت می کنند. این امر احتمال از سرگیری حرکت صعودی را افزایش می دهد. برعکس، شکست قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ممکن است شرایط را به نفع خرس ها تغییر دهد.


MIOTA/USDT


در حال حاضر، ارز رمزپایه ایوتا (MIOTA) در یک روند صعودی قرار دارد. گاوها روز ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) قیمت را به بالاتر از سطح روانی ۲ دلار رساندند و اگر بتوانند این سطح شکست را حفظ کنند، این حرکت صعودی می تواند به هدف بعدی در ۲.۳۵ دلار و سپس ۲.۶۰ دلار برسد.


چارت1 آیوتا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت1 آیوتا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۶۶ دلار) و قرارگرفتن RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان دهنده برتری گاوها می باشد.


با این وجود، اگر گاوها نتوانند قیمت را بالای ۲ دلار حفظ کنند، خرس ها سعی می کنند قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند. البته از زمان آغاز مرحله فعلی رالی این ارز در ماه مارس تاکنون، گاوها با موفقیت از این حمایت دفاع کرده اند.


از این رو، اگر قیمت مجددا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، نشان می دهد که احساسات مثبت همچنان در بازار باقی مانده و گاوها با هر بار کاهش قیمت خرید می کنند. در مقابل، شکست قیمیت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می دهد که خرس ها در حال بازگشت هستند.


چارت2 آیوتا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت2 آیوتا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته جفت ارز MIOTA/USDT رزرو سود بالای سطح ۲ دلار را نشان می دهد. در این شرایط، این جفت ارز می تواند تا ۲۰-EMA سقوط کند که شیبی صعودی دارد. اگر قیمت به این سطح بازگردد، چشم انداز از سرگیری روند صعودی این ارز تقویت می شود.


برعکس، اگر خرس ها قیمت را به زیر ۲۰-EMA بکشانند، این جفت ارز می تواند روند نزولی خود را تا رسیدن به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ادامه دهد. چنین اصلاح عمیقی می تواند شروع مرحله بعدی روند صعودی را به تاخیر بیندازد.


XMR/USDT


روز دهم آوریل (۲۱ فروردین)، قیمت مونرو (XMR) بالاتر از مقاومت ۲۶۸.۶۰ دلار شکست، که نشان دهنده احتمال از سرگیری روند صعودی آن می باشد. اگر گاوها بتوانند این شکست مقاومتی را حفظ کنند، این آلتکوین می تواند به هدف بعدی خود در ۳۳۴ دلار و سپس ۳۸۴ دلار برسد.


چارت1 مونرو - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت1 مونرو - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۸ دلار) و قرارگرفتن RSI بالاتر از سطح ۷۵ نشان می دهد که مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیری صعودی است.


با این حال، اگر گاوها نتوانند سطوح قیمت بالاتر از ۲۸۸.۶۰ دلار را حفظ کنند، جفت ارز XMR/USDT می تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. بازگشت به این حمایت نشان می دهد که احساسات مثبت هنوز در بازار باقی مانده و گاوها هنگام افت قیمت نسبت به خرید اقدام می کنند. پس از آن، گاوها بار دگر تلاش میکنند روند صعودی را از سر بگیرند.


از طرف دیگر، اگر خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند، تغییر احتمالی در احساسات را نشان خواهدداد. این اتفاق می تواند منجر به سقوط قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۳۲ دلار) شود.


چارت2 مونرو - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت2 مونرو - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خرس ها تلاش کرده اند تا این روند افزایشی را در نزدیکی مقاومت روانی ۳۰۰ دلار متوقف کنند اما گاوها میدان را خالی نکرده اند. آنها با خرید هنگام افت قیمت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، قیمت را به بالای ۳۰۰ دلار رساندند.


شیب صعودی میانگین متحرک و قرار گرفتن RSI در نزدیکی منطقه اشابع خرید نشان می دهد که گاوها کنترل اوضاع را در دست دارند.


درصورت کاهش قیمت تا زیر میانگین های متحرک، این دیدگاه مثبت اعتبار خود را از دست خواهد داد. چنین اقدامی نشان دهنده کاهش تقاضا و ثبت رزرو دریافت سود از سوی تریدرها می باشد و می تواند قیمت را تا ۲۵۰ دلار کاهش دهد.


XTZ/USDT


تزوس (XTZ) در حال حاضر، در یک روند صعودی قوی قرار دارد. قیمت این آلتکوین روز ۵ آوریل (۱۶ فروردین) بالاتر از مقاومت بالاسری ۵.۶۴ دلار شکست و روزهای ۷ و ۸ آوریل (۱۸ و ۴۱۹ فروردین) با موفقیت این سطح شکست دوباره لمس کرد. این آلتکوین روند صعودی خود را از سر گرفت و روز ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) به بالاترین قیمت تاریخ خود در ۷.۲۱ دلار رسید.


چارت1 تزوس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت1 تزوس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵.۴۲ دلار) و قرارگیری RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان دهنده مزیت گاوها است. در یک روند صعودی قوی، اصلاحات قیمت معمولا بین یک تا سه روز طول می کشد زیرا تریدرها با هر افت جزئی قیمت، به صورت تهاجمی خرید می کنند.


دم بلند روی کندل استیک دیروز نشان می دهد تریدرها در سطوح پایین تر قیمت در حال خرید هستند. اگر آنها بتوانند قیمت را از تراز ۷.۲۱ دلار بالاتر ببرند، جفت ارز XTZ/USDT می تواند به هدف بعدی خود در ۸.۱۴ دلار برسد.


حمایت اصلی در روند نزولی، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است. اگر قیمت از این حمایت بازگردد، نشان می دهد که احساسات حاکم بر بازار همچنان صعودی است. پس از آن، خریداران دوباره سعی می کنند قیمت را به بالای ۷.۲۱ دلار برسانند. برعکس، شکست قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می دهد که مومنتوم این حرکت صعودی ضعیف شده است.


چارت2 تزوس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت2 تزوس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که گاوها تلاش می کنند تا ان پولبک را در ۲۰-EMA متوقف کنند. اگر آنها موفق شوند قیمت تزوس را به بالای ۶.۸۵ دلار برسانند، لمس مجدد ۷.۲۱ دلار در دستور کار قرار می گیرد. شکست این مقاومت مرحله بعدی حرکت صعودی این ارز را آغاز می کند.


برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز موفق به شکست زیر ۲۰-EMA و باقی ماندن در همین سطح شوند، ممکن است تا رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه کاهش یابد. احتمالا گاوها با قدرت از این حمایت دفاع می کنند زیرا قیمت از ۲۹ مارس (۹ فروردیت) تاکنون از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه پایین تر نیامده است.


با این حال ، اگر گاوها نتوانند روند نزولی را در ۵۰-SMA متوقف کنند، این ریزش می تواند تا ۵.۴۰ دلار و سپس ۴.۶۰ دلار ادامه یابد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0