تحلیل کاربردی هلالات
1399/12/24
07:59
#خوب_است_بدانیم_که بخش اول / 24 اسفند 1) دلار حواله سنا 22.946 - 23.203 تومان. اسکناس تهران 24.750 تومان. 2) در بورس کالا، اوره 47-50 میلیون ريال...

#خوب_است_بدانیم_که بخش اول / ۲۴ اسفند



۱) دلار حواله سنا ۲۲.۹۴۶ - ۲۳.۲۰۳ تومان. اسکناس تهران ۲۴.۷۵۰ تومان.



۲) در بورس کالا، اوره ۴۷-۵۰ میلیون ریال، پلی استایرن ۳۲۸ میلیون ریال، پلی پروپیلن ۴۳۸میلیون ریال، ورق گرم مبارکه ۱۷۰میلیون ریال، گالوانیزه لوازم خانگی ۲۰۶میلیون ریال، لوبکات مرز ۱۰۰میلیون ریال!!



۳) روز شنبه ارزش معاملات ۷.۲همت. خروج پول حقیقی ۲۳۵میلیارد تومان.



۴) حقیقی ها برکت، شپنا، وتوکا، کچاد، وپارس، وصندوق، قیستو، پارس، کزغال، شلرد خریدند. حقوقی ها وغدیر، فخوز، سمگا، وسپهر.



۵) در خصوص بخشی از روند افزایش سرمایه نمادهای غمهرا، پترول، وسبحان، وبرق، پاکشو، ولبهمن، فباهنر، لکما، دالبر، خمحور، شرنگی، دریشمک ... گزارش جدید به کدال رسید.



**صنایع و شرکت های بورسی



۶) وزارت صمت طرحی دارد که بر مبنای آن به مرور قیمت گذاری دستوری خودرو به بازار سپرده می شود و قیمت ها در حاشیه بازار تعیین می شود اما مجلس هم طرح دیگری دارد تا خودرو در بورس کالا قیمت گذاری شود. سال ۱۴۰۰ خودروهای کم تیراژ اولین تجربه را خواهند داشت و بعدا به سایر خودروها نیز سرایت می کند.



۷) فسرب می گوید که افزایش سرمایه از تجدید در جریان است. این شرکت گفته در حال تبدیل کردن اسناد منگوله دار زمین به اسناد تک برگی است که خواسته حسابرس بوده است.



۸) مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان می گوید "۲۰ درصد سهام شرکت فولاد سبزوار هفته دوم فروردین ماه در بورس عرضه خواهد شد."



۹) حفارس، به عنوان برنده مناقصه عمومی تصدی و مدیریت خدمات حمل و نقل و جابجایی کالاهای گروه های استان های اصفهان، قزوین، گلستان، تهران، قم، کردستان، گیلان، لرستان و چابهار تعیین گردیده است .



۱۰) ومهان ۱ میلیارد برگ سهم وغدیر را خریده است.



۱۱) شپارس در خصوص انتقال قطعی شش دانگ عرصه و اعیان هشت دستگاه آپارتمان با کاربری اداری یک قرارداد ۲۸میلیارد تومانی منعقد کرده است.



۱۲) حتوکا با فولاد مبارکه یک قرارداد ۱۰.۵میلیارد تومان بسته است.



۱۳) ایران خودرو دیزل دو شرکت زیرمجموعه خود را به ساپکو فروخت.



۱۴) شرکت زامیاد توانست با تولید بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع محصولات سبک تجاری، رکورد تولید ۹ سال اخیر را بشکند.



۱۵) مدیرعامل خودرو می گوید "سال گذشته ۳۷۲ هزار خودرو در گروه ایران خودرو تولید شد که امسال میزان تولید از عدد ۵۰۰ هزار خواهد گذشت.روزانه بیش از ۲۰۰۰ دستگاه خودرو تولید می‌کنیم .



۱۶) رییس سازمان حمایت می گوید "منعی برای ورود تولید کنندگان سیمان به بازار بورس کالا و خدمات وجود ندارد"



۱۷) تامین سرمایه امین با تامین مالی ۳ همتی برای تامین اجتماعی و ۱۱همتی برای شرکت ها و شهرداری ها، رکوردهای جدیدی ثبت کرد.



۱۸) کارخانجات سیمان از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۶۲ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۱۰۰ تن سیمان تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲.۵ درصدی نشان می دهد.



۱۹) از ابتدای امسال تا پایان بهمن، تولید کنسانتره زغالسنگ با رشد ۱.۹ درصدی به یک میلیون و ۵۳۷ هزار و ۲۰۰ تن رسید. تولید شیشه جام با رشد ۲.۴ درصدی به یک میلیون و ۶۵ هزار و ۹۰۰ تن، ظروف شیشه ای با رشد نیم درصدی به ۶۶۱ هزار و ۳۰۰ تن رسیده است.



۲۰) پتروشیمی شازند برای نخستین بار در جهان، موفق به ثبت اختراع فرآیند تولید پلی‌پروپیلن گرید رندوم کوپلیمر شد.



۲۱) کارشناسان بازار پتروشیمی در ایران همچنان بازار پلی اتیلن را رو به بالا ارزیابی می کنند و معتقدند تا زمانی که کمبود عرضه ناشی از تعطیلی تولیدکنندگان آمریکایی جبران نشود؛ کاهش ها در این بازار اندک خواهد بود. به گفته این گروه احتمال کاهش قیمت ها تا دو ماه آینده بسیار اندک است.



۲۲) در حالیکه قیمتها در بازارهای فولاد فیوچرز و فیزیکی چین طی هفته گذشته روندی کاهشی داشت، این شرایط در روز پنجشنبه و جمعه معکوس شد و قیمتها رشد یافتند. این مسئله عمدتا به دلیل تخلف ۴ واحد فولادسازی در شهر تانگشان از رعایت محدودیت‌های وضع شده و فاش شدن این مسئله توسط مقامات دولتی بوده است که منجر به وضع جریمه هایی برای این کارخانه ها گردیده است.



۲۳) بازار پروپیلن آسیا در هفته منتهی به ۱۲ مارس به روند صعودی خود ادامه داد، زیرا کمبود عرضه جهانی قیمت‌های خرید و فروش را بالا کشید. بهای بوتادین آسیا در روز ۱۲ مارس ۶۰-۷۰ دلار در تن افزایش یافت.



۲۴) مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس می گوید "«با توجه به افزایش حجم معاملات در نظر داریم که در سال آینده از هوش مصنوعی برای کشف تخلفات در بازارسرمایه استفاده کنیم. در این خصوص زیرساخت‌های جدیدی در حال تهیه است که بتوانیم پاسخگوی حجم زیاد اطلاعات در سامانه‌های مرتبط باشیم. "



۲۵) حداقل دستمزد کارگران ۳۹ درصد افزایش یافت و مجموع دریافتی حداقل دستمزد‌بگیران به ۴ میلیون و ۱۹۰هزار می رسد.



بخش اول ۲۴ اسفند

انتهای خبر

0
0