بتاسهم
1400/01/15
09:21
اختصاصی از همفکران پنج خبر مهم از #کیسون را اینجا بخوانید شرکت کیسون با اخبار مثبت مهمی همراه شده و رویدادهای بااهمیتی را در سال 1400 پیش رو دارد....

اختصاصی از همفکران


پنج خبر مهم از #کیسون را اینجا بخوانید


شرکت کیسون با اخبار مثبت مهمی همراه شده و رویدادهای بااهمیتی را در سال ۱۴۰۰ پیش رو دارد. ورود به برخی از صنایع با پتانسیل درآمدزایی بالا، برنامه درآمدزایی از طریق قراردادهای متنوع تری مانند BOT، تلاش برای ارتقای نماد به بازار اصلی فرابورس، تجدید ارزیابی از دو محل زمین و ساختمان و سرمایه گذاری ها، اقدامات قریب الوقوع بازارگردانی و اقدام جهت پذیرش دو شرکت از شرکت های زیرمجموعه کیسون در بازار سرمایه خلاصه ای از مهمترین اخبار مهمی است که پیرامون شرکت کیسون وجود دارد.


میثم احمدیان مدیر امور سهام شرکت کیسون و مدیر عامل شرکت فراسر که شرکت سرمایه گذاری زیرمجموعه کیسون است، در گفت و گو با خبرنگار همفکران در خصوص آخرین تحولات شرکت کیسون ابراز داشت: شرکت کیسون اخیرا به صورت هدفمند وارد برخی صنایع با پتانسیل درآمدزایی بالا شده و پروژه هایی را در دست گرفته که می تواند موجب تحولات بزرگی در این شرکت شود. یکی از این صنایع صنعت فلزی و معدنی است که شرکت کیسون در حال گرفتن رشته ای از پروژه ها در این صنعت می‌باشد. همچنین این شرکت در حال خریداری یا تاسیس شرکتهای جدیدی است که در پی آن ماهیت شرکت کیسون از حالت پیمانکاری به سمت هلدینگ تغییر خواهد یافت تا از این طریق منابع درآمدزایی شرکت کیسون متنوع و فراتر از درآمدهای حاصل از صنعت پیمانکاری و پروژهای گردد که به محض مشخص شدن وضعیت آنها سریعا از طریق کدال اطلاع رسانی خواهد شد.


او در ادامه به آخرین پروژه هایی که کیسون در سال گذشته در دست گرفت اشاره کرد و گفت: در ماه های پایانی سال ۹۹ رویدادهای بااهمیتی در خصوص برخی از پروژههای شرکت رخ داد. به این صورت که مبالغ قرارداد سه مورد از مهمترین پروژه های شرکت به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافت.


وی ضمن اشاره به تحولات مهمی که اخیرا در زمینه ظرفیتهای درآمدی شرکت کیسون رخ داده، اذعان داشت: از منظر درآمدی طی چند ماه اخیر و بر اساس پیش‌بینی‌ها ظرف چند ماه آینده شرکت کیسون پیشرفت زیادی در گرفتن پروژهها و افزایش درآمدزایی خواهد داشت. به رغم این که طی چند سال گذشته به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها تامین مالی برخی از پروژه ها با محدودیت‌هایی مواجه بود اما در شرایط فعلی و خصوصا با پیش‌بینی‌هایی که در خصوص گشایش‌های بین‌المللی می‌شود با تحول مثبت بزرگی همراه شده است. همچنین شرکت کیسون در زمینه پروژه ها نیز به دنبال درآمدزایی از طریق قراردادهای متنوع‌تری مانند قراردادهای BOT است.


احمدیان در پاسخ به پرسشی که در خصوص برنامه های شرکت کیسون راجع به افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی مطرح شد، بیان داشت: شرکت کیسون دو برنامه افزایش سرمایه از مازاد تجدید ارزیابی را در دستور کار خود دارد. تجدید ارزیابی از محل زمین و ساختمان که در حال طی کردن مراحل نهایی است و احتمالا ظرف چند روز آینده گزارشهای کارشناسی لازم که در خصوص تمامی زمینهای داخل کشور و خارج از کشور ارزیابی آن انجام شده، بر روی سایت کدال قرار خواهد گرفت و پیش بینی می شود که طی سه ماهه ابتدایی امسال عملیاتی شود. تجدید ارزیابی دوم مربوط به سرمایه گذاریهای شرکت کیسون است که اقدامات آن آغاز شده است. شرکت کیسون دارای ۳۳ شرکت زیرمجموعه است که ارزش روز هر یک از آنها با قیمت دفتری آنها کاملا متفاوت است. ارزیابی این شرکتها که هم در داخل کشور وجود دارند و هم در خارج از کشور به زمان بیشتری نیاز دارد و احتمال دارد که ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده اطلاعات آن استخراج شود. افزایش سرمایه از این محل نسبت به تجدید ارزیابی زمین و ساختمان رقم قابل توجهتری است.


مدیر امور سهام کیسون درباره اقدامات شرکت برای بازارگردانی سهام کیسون در بازار سرمایه اظهار داشت: شرکت کیسون در صدد است تا رسما عملیات بازارگردانی سهام کیسون را در بازار سرمایه آغاز کند. در همین خصوص بازارگردان مورد نظر به فرابورس معرفی شده و به زودی بازارگردانی رسمی کیسون در فرابورس آغاز خواهد شد.



انتهای خبر

0
0