بااقتصاد
1401/06/01
08:56
«اپال» جهش سودآوری در نیمه اول سال مالی خود را رقم زد

بررسی صورت مالی حسابرسی نشده ۶ ماهه منتهی به تیر ۱۴۰۱ فرآوری معدنی اپال کانی پارس نشان از جهش قابل توجه سودآوری در این شرکت دارد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، در مدت زمان شش ماهه گذشته از سال مالی اپال مجموع درآمدهای عملیاتی در این شرکت ۲۶۴.۹ میلیارد تومان بوده که ۲۰۴ درصد بیشتر از دوره مشابه پارسال است.


۱۷.۵ میلیارد تومان از جمع بیان شده مربوط به درآمد سود سهام بوده که رشد ۴۶۴ درصدی داشته و ۲۴۷.۳ میلیارد تومان مربوط به سایر درآمدها که نشان‌دهنده رشد ۱۹۴ درصدی است. جمع هزینه‌های مالی اپال به ۹۰.۶ میلیارد تومان رسیده که ۹۴ درصد بیشتر از دوره مشابه پارسال است.


سود عملیاتی با رشد ۳۳۰ درصدی همراه شده و به رقم ۱۷۴.۲ میلیارد تومان رسیده و سود خالص با جهشی قابل توجه که بیش از ۳۶ هزار درصد بوده به رقم ۱۹۴.۴ میلیارد تومان رسیده است. سود خالص به ازای هر سهم برابر ۹۷ ریال محقق شده درحالی که در دوره مشابه قبلی هیچ سودی شناسایی نشده بود.


اپال در دوره مورد بررسی تنها سهمی که خریداری کرده عرضه اولیه پارس فولاد سبزوار بوده که بهای تمام شده آن برابر ۸۶.۸ میلیاردتومان بوده است همچنین تنها واگذاری این شرکت سهام داروسازی ابوریحان به مبلغ ۹۴۱ میلیون تومان بوده که از این واگذاری حدود ۲۹۸ میلیون تومان زیان دیده است.






انتهای خبر

0
0