آکادمی هلاکوئی
1401/05/13
21:20
هند از WazirX در مورد تخلفات ارزی بازجویی می کند

رسانه های محلی گزارش دادند که سازمان ED…

رسانه های محلی گزارش دادند که سازمان ED هند که مسئول اجرای قوانین اقتصادی و مبارزه با جرایم اقتصادی است، در حال بررسی دو مورد علیه صرافی رمزارز WazirX بر اساس قانون مدیریت ارز (FEMA) در سال ۱۹۹۹ است.


براساس گزارش رسانه‌های محلی، Zanmai Labs، اپراتور WazirX.com، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال هند از نظر حجم، از زیرساخت دیواری Binance استفاده می‌کرد. بایننس WazirX را در نوامبر ۲۰۱۹ خریداری کرده بود.


بنا بر گزارش‌ها، وزارت دارایی هند در ۲ آگوست به مجلس علیا اعلام کرد که همه تراکنش‌های رمزنگاری بین این دو صرافی – Binance و WazirX – در بلاک‌چین‌ها ثبت نشده و در نتیجه پنهان شده‌اند.


طبق مقررات FEMA برای WaxirX به اتهام اجازه ارسال دارایی های رمزنگاری به ارزش ۲۷۷.۵۷ میلیون روپیه هند (۳.۴۹ میلیون دلار آمریکا) به کیف پول های ناشناخته، یک دستور حضور در دادگاه صادر شد.


گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که وزارت دارایی ادعا می‌کند که WazirX به درخواست کاربران خارجی، اجازه تبدیل یک رمزارز به دیگری را با استفاده از انتقال از صرافی‌های شخص ثالث یعنی FTX، Binance و غیره داده است.


«زنمی لبز علیه روند مورد بحث از توسل قانونی استفاده کرده و هر گونه ادعای تخلف را رد می‌کند. ما در حال گسترش همکاری کامل هستیم و به سرعت تمام اطلاعات مورد نیاز LEA (سازمان مجری قانون) را ارائه می دهیم.


این اولین بار نیست که ED هند از WazirX را بازجویی می کند. در ژوئن ۲۰۲۱ یک دستور حضور در دادگاه برای وزیرX به دلیل ادعای نقض مبادلات ارزی در حدود ۳۸۲ میلیون دلار آمریکا صادر کرده بود. طبق گزارش ها، ED ماه گذشته با صرافی های رمزنگاری هند از جمله CoinDCX و CoinSwitch تماس گرفت تا نقض احتمالی قوانین مبادلات خارجی را بررسی کند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: forkast


انتهای خبر

0
0