بورس۲۴
1400/06/14
15:47
معاون وزیر صمت: خسارت ناشی از قطعی برق فولادی ها، هفته ای ۲۳۵ میلیون دلار است

معاون وزیر صمت، میزان خسارت ناشی از قطعی برق واحدهای فولادی تنها در زیرمجموعه ایمیدرو را هفته‌ای ۲۳۵ میلیون دلار اعلام کرد.

معاون وزیر صمت: خسارت ناشی از قطعی برق فولادی ها، هفته ای ۲۳۵ میلیون دلار است

بورس۲۴ : معاون وزیر صمت، میزان خسارت ناشی از قطعی برق واحدهای فولادی تنها در زیرمجموعه ایمیدرو را هفته‌ای ۲۳۵ میلیون دلار اعلام کرد.


سعید زرندی در سمینار تخصصی چالش برق در زنجیره فولاد که امروز یکشنبه (۱۴ شهریور) برگزار شد، با یادآوری رشد ۸ درصدی صنعت کشور در سال ۹۹ گفت: سال گذشته، سال خوبی برای تولید بود و علی‌رغم همه چالش‌ها و مشکلات ناشی از تحریم‌های و شیوع کرونا، بخش صنعت و تولید در مسیر رشد حرکت کرد و این شرایط تا سه ماهه نخست امسال نیز تداوم داشت.


معاون طرح و برنامه وزیر صمت با بیان اینکه این وزارتخانه وضعیت تولید محصولات صنعتی و معدنی منتخب را به صورت ماهانه رصد می‌کند، ۲۷ محصول را دارای رشد مطلق و حدود ۳۰ محصول را دارای رشد عمدتا بالا اعلام کرد.


زرندی با تاکید بر اهمیت و نقش صنایع معدنی به ویژه فولاد در گذر از شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحمیل تحریم‌ها، تصریح کرد: تقریبا ۱۲ درصد ارزش افزوده صنعت در حوزه فولاد است و این به معنای ضرورت یک برنامه‌ریزی منسجم در این حوزه است.


معاون طرح و برنامه‌ریزی وزیر صمت در ادامه، ظرفیت فعلی کنستانتره سنگ آهن در کشور را حدود ۵۷.۶۶ میلیون تن و هدف‌گذاری انجام شده در این بخش ۸۰ میلیون تن و در حوزه گندله نیز ظرفیت تولید و هدف‌گذاری را به ترتیب ۴۷.۶ و ۵۸ میلیون تن اعلام کرد.


همچنین بر اساس توضیحات زرندی میزان ظرفیت فعلی آهن اسفنجی حدود ۳۵ میلیون تن و هدف‌گذاری در این حوزه بر ۵۲.۷ برنامه‌ریزی شده است و در بخش نورد هدف‌گذاری ۴۶ میلیون تنی با رسیدن به ظرفیت تولید ۵۸ میلیون تنی، محقق شده است.


وی با استناد به آمار اعلام شده و شرایط خوب تولید تا سه ماه نخست سال جاری، تحقق اهداف تعیین شده را در صورت تامین برق، امکانپذیر دانست و افزود: شرایط تولید تا خرداد ماه و تا پیش از روبرو شدن با چالش‌های تامین برق، رضایت‌بخش بود اما در سه ماهه گذشته بواسطه عدم تامین برق واحدهای تولیدی بویژه در بخش سیمان و فولاد دچار مشکل شدیم.


زرندی در بخش دیگر صحبت‌های خود، با تاکید بر اینکه وزارت صمت در سند ۱۴۰۴ میزان نیاز و مصرف برق مورد نیاز صنایع را اعلام کرده بود، گفت: البته اعلام نیاز به تنهایی کافی نبود و نیاز به دستگاهی جهت پیگیری و ایجاد هماهنگی برای الزام تامین برق مورد نیاز بخش صنعت وجود داشت.


وی میزان خسارت ناشی از قطعی برق واحدهای فولادی- تنها در زیرمجموعه ایمیدرو- را هفته‌ای ۲۳۵ میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: برای دستیابی و تحقق هدف ۵۵ میلیون تنی فولاد، حداقل پنج هزار مگاوات برق کمبود داریم و وزارت صمت در کنار رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که با وزارت نیرو جهت تامین برق بخش صنعت انجام داد، پیگیری موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه برق را نیز در دستور کار خود قرار داد.


معاون طرح و برنامه وزارت صمت، سرمایه‌گذاری بخش صنعت در کنار تغییر مدل اقتصادی صنعت برق و حل مشکلات مربوط به اتلاف شبکه را راه‌کار و تدبیر مناسبی برای کاهش مشکلات برق صنایع دانست و گفت: بخش صنعت در حال حاضر برای تامین ۱۰ هزار مگاوات برق اعلام آمادگی کرده است و رویکرد وزارت صمت در این زمینه استفاده از ظرفیت‌های صنعت برای تامین برق است.


وی با اشاره به تجربه موفق سرمایه‌گذاری بخش صنعت در تامین آب مورد نیاز خود در پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های برتر به عنوان سرمایه‌گذار بیان کرد: وزارت صمت، چالش‌های صنعت را درک می‌کند و با توجه به شرایط و فضای مناسبی که برای تولید وجود دارد لازم با ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری به رشد تولید کشور کمک کنیم.


زرندی در پایان ضمن امیدواری نسبت به تامین برق پایدار بخش صنعت کشور توسط وزارت نیرو و اجرایی شدن طرح تامین ۱۰ هزار مگا وات برق توسط بخش صنایع، بر ضرورت تمرکز برای تامین برق و انرژی مورد نیاز صنایع در ماه‌های آینده تاکید کرد و گفت: لازم است از الان تدابیر لازم برای جلوگیری از ایجاد محدودیت در تامین گاز این واحدها در زمستان در نظر گرفته شود تا دیگر شاهد اینگونه اتفاقات تلخ برای صنعت نباشیم.


منبع: وزارت صمت



"بورس ۲۴" دارنده مجوز مشاوره رسمی سرمایه گذاری از "بورس" روزانه ده ها محتوای خبری-تحلیلی را در اختیار شما مخاطب گرامی قرار می دهد ، بخشی از محتوای تولید شده به دلیل اثر گذاری مستقیم بر معاملات شما در بورس شامل پیش بینی جامع بازار ، تحلیل سهم ها ، سیگنال خرید و فروش ، معرفی هفتگی سبد سهام ، اخبار ویژه از شرکت ها ، مشاوره آنلاین و... به صورت ویژه ارائه می شود ، لذا پیشنهاد می گردد برای استفاده کامل از خدمات تحلیلی ، خبری و مشاوره ای این رسانه به خانواده بزرگ مشترکین ویژه بپیوندید.

انتهای خبر

0
0