ارزینکس
1401/03/17
10:28
💢 مروری بر پروژه TEMPUS 🔘 پروژه TEMPUS یک پروتکل مولتی چین است که موارد پروتکل‌های وام‌دهی ( LENDING PROTOCOL ) پروتکل‌های سهامداری ( STAKING PROT...

💢 مروری بر پروژه TEMPUS



🔘 پروژه TEMPUS یک پروتکل مولتی چین است که موارد پروتکل‌های وام‌دهی ( LENDING PROTOCOL ) پروتکل‌های سهامداری ( STAKING PROTOCOL ) و تجمیع کننده‌های سود ( YEILD AGGREGATORS) را باهم ادغام می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که بزرگترین اشکال یلد فارمینگ را برطرف کند. در یلد فارمینگ سپرده‌گذار میتواند در معرض نوسان پیش‌بینی‌ناپذیر قرار بگیرد و در حال حاضر هیچ راه کارآمدی برای به دست آوردن بازده ثابت برای این موضوع وجود ندارد و اینجاست که TEMPUS وارد می‌شود.



پروژه دارای ۲ مورد استفاده متفاوت است که هر یک ارزش پیشنهادی منحصر به فرد ارائه می‌دهد :



۱) نقدینگی را برای هر استخر با بازده مشخص ارائه می‌کند و کاربر از کارمزدها بهره می‌برد.


۲) کاربران درآمد حاصل از یلدفارمینگ یا شیوه‌های دیگر را به صورت YEILD BEARING TOKEN به دست می‌اورند.



به عنوان مثال در یک پروژه می‌توان توکن فرضا SDT را به اشتراک گذاشت و در ازای آن XSDTدریافت کرد. این یک توکن بازدهی است که به کاربران اجازه می‌دهد رای بدهند و بخشی از هزینه‌های تولید شده در پلتفرم را نیز به دست بیاورند. ماموریت این پروژه ارائه راه حل ساده و بدون نیاز به اعتماد گروه اندکی خاص برای دستیابی به بازده ثابت قابل پیش بینی است. اعتقاد و هدف بر این است که کاربران امور مالی غیرمتمرکز باید بتواند نوسانات نرخ بهره را از پورتفولیوی خود حذف کنند. بازده ثابت ( FIXED YEILD ) با استفاده از TEMPUS AML به کاربران اجازه می‌دهد تا YBT خود را در این قرارداد هوشمند واریز کنند و نرخ بهره ثابتی را با تاریخ سررسید انتخاب شده قفل کنند. این اتفاق نگرانی درباره کاهش نرخ بهره را کاهش می‌دهد. نحوه کار هم به این شکل است که YBT یا دارای پایه با سر رسید معین به قرارداد هوشمند TEMPUS سپرده می‌شود سپس قرارداد دارایی سپرده شده را با توکن‌های سرمایه و بازده مستقیم تقسیم می‌کند در برخی موارد TEMPUS به کاربران این امکان را می‌دهد که قرار گرفتن در معرض بازده متغیر را متناسب با ریسک خود بهینه کنند.



🔘 توکنومیک :


اسم توکن پروژه TEMP است و یک حکومتی که برای استیک کردن و پاداش دادن و پرداخت کارمزد استفاده می‌شود تعداد کل توکن یک میلیارد واحد است و در عکس بالا نحوه آزادسازی آمده است .



نحوه تقسیم بندی بدین شرح است :



🔰 ۱. تیم : ۲۶ درصد.



🔰 ۲. شریکان و سرمایه گذاران : ۲۲ درصد.



🔰 ۳. ذخیره : ۴۵ درصد.



🔰 ۴. حراج : ۷ درصد.



🔘 تیم :



موسس پروژه جناب دیوید گریی نام دارد. سابقه کاری :


- فعالیت به عنوان وکیل برای شرکت ALLEN & OVERY در انگلستان.


- به عنوان شریک در یک شرکت ژاپنی به نام LINK LATERS.


- فعالیت به عنوان رئیس عملیات و مشاور در شرکت IN TERLAY.



🔘نام شرکت‌های سرمایه‌گذار بر روی این پروژه در عکس بالا آمده است.




🔘 | توییتر | وبسایت | مدیوم |




@ARZINEX

انتهای خبر

0
0