نود اقتصادی
1401/06/01
12:55
🔴 تلاش برای حفظ کرسی؟!/ در شرکت ملی مس چه خبر است؟ ▪️۱)مطابق بند ۵ مجمع سال جاری شرکت ملی مس برای اولین بار میزان هزینه‌کرد مسئولیت‌های اجتماعی و ...

🔴 تلاش برای حفظ کرسی؟!/ در شرکت ملی مس چه خبر است؟



▪️۱)مطابق بند ۵ مجمع سال جاری شرکت ملی مس برای اولین بار میزان هزینه‌کرد مسئولیت‌های اجتماعی و کمک‌های بلاعوض این شرکت از ۰.۸۵٪ به ۲ درصد سود خالص شرکت رسیده است! سال گذشته این مقدار ۳۶۰ میلیارد تومان بوده که در سال جاری به نزدیک هزار میلیارد تومان می‌رسد.



▪️شایع شده است مدیرعامل جدید شرکت ملی مس با این مصوبه به دنبال پول پاشی در بین برخی از نمایندگان مجلس و مدیران دولتی جهت تثبیت مدیریتی خود است! آیا چنین چیزی صحت دارد؟



▪️۲)با نگاهی به مصوبات مجمع سال ۱۴۰۱ که بر خلاف نظر نماینده سازمان بورس مورد جمع بندی قرار گرفت (برای تایید این ادعا به فیلم مجمع مراجعه شود) مشاهده می‌کنیم که حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان به کمکهای بلاعوض شرکت مس افزوده شده است!



▪️۳)برخلاف رویه مصوبات مجامع شرکت های بزرگ، مطابق مصوبه شماره ۶ صورتجلسه مجمع شرکت ملی مس می تواند جهت تکمیل و اتمام پروژه های مسئولیت اجتماعی علاوه بر دو درصد سود خالص شرکت (نزدیک به هزار میلیارد تومان) جهت احداث و تکمیل راه و جاده، آب و فاضلاب، بهداشتی و درمانی، مبارزه با بیماری کرونا، فرهنگی، ورزشی و آموزشی با صرفه و صلاح شرکت از منابع مالی شرکت هزینه کند. این اقدام به مثابه صدور حکم چک سفید برای هر نوع پرداختی را در هر نوع ردیفی می‌باشد. بیم آن می‌رود که بیش از ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان در نبود نظارت موثر ، خسارات جبران ناپذیری به بیت المال و حق سهامداران تحمیل خواهد شد.



▪️۴)در گذشته مرسوم بوده، خلاصه مذاکرات مجمع سالیانه توسط شرکت جهت شفافیت اطلاعات و دسترسی عموم ذی نعفان در سامانه کدال قرار می‌گرفت. متاسفانه برای اولین با اقدامی عجیب این دسترسی اطلاعات به عموم مردم در سامانه کدال قطع شده است و طبق دستور مدیرعامل ، خلاصه مذاکرات در سامانه کدال بارگذاری نشده است تا دستگاه های نظارتی و قاطبه مردم امکان مشاهده و تحلیل و قضاوت را نداشته باشند. در صورتی که به بخش خلاصه مذاکرات در سامانه کدال رجوع کنید خلاصه مذاکراتی وجود ندارد که این مسئله می‌تواند مصداق بارز پنهان کاری و فریب عموم سهامداران است.



✅ کانال آخرین اخبار و تحلیل‌های روز اقتصاد ایران↙️



🆔 https://telegram.me/joinchat/EZnefD۹kO۸xINJK_Z۵xVqQ

انتهای خبر

0
0