ایبنا
1400/01/30
13:59
تداوم روند نزولی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸ هزار و ۹۱ واحدی معادل ۰.۶۶ درصد به یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۷۰۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۴۰ واحدی به ۱۷ هزار و ۷۸۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۱۰۴ واحدی معادل ۰.۶۶ درصد به رقم ۳۱۶ هزار و ۵۶۲ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۷۱۴ واحدی معادل ۰.۱۷ درصد، عدد ۴۳۱ هزار و ۷۵۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۶۵ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۷۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۳۴۰ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۰۶۵ واحد کاهش به رقم ۸۸۵ هزار و ۶۳۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۲۳۸۹ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۷۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، ونیکی، کگل، شپنا، کچاد و وغدیر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فایرا، کاوه و وبملت، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۶۴ هزار و ۳۲۱ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فایرا(آلومینیوم‌ایران) با ۵.۰۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ساراب، شسپا، کاوه، سرود و تاصیکو بود. همچنین نماد معاملاتی ونیکی(سرمایه‌گذاری ملی‌ایران) با ۱۰.۳۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای برکت، شتران، شبندر، وغدیر، وسینا و پترول قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0