سینا سلیمانی
1401/02/23
18:24
🎯 #فولاد ✍🏽 شمش فولاد در اوج تاریخی قرار گرفته و در آخرین روز هفته گذشته به 16.3 میلیون تومان بر هر تن رسیده. محدوده قیمتی 16.4 میلیون تومان ، سقف...

🎯 #فولاد



✍🏽 شمش فولاد در اوج تاریخی قرار گرفته و در آخرین روز هفته گذشته به ۱۶.۳ میلیون تومان بر هر تن رسیده. محدوده قیمتی ۱۶.۴ میلیون تومان ، سقف تاریخی و بالاترین نرخی است که شمش فولاد تا به حال به خود دیده و حالا با افزایش نرخ جهانی و همچنین رشد مجددا نرخ ارز شاهد عبور نرخ شمش از این قیمت ها هستیم.



✍🏽 مبنای دلاری شمش در بازار آزاد بدون احتساب ۹٪ مالیات بر ارزش افزوده حدود ۶۴۹ دلار قرار دارد که با کسر مالیات نرخ شمش ۵۹۱ دلار خواهد شد. در حالی که آخرین نرخ شمش صادراتی ایران نیز در نزدیکی همین سطوح و حدود ۶۰۰ دلار تعیین شده. بنابراین با توجه به افت نرخ شمش صادراتی ایران ، نرخ داخلی افت کمتری را تجربه کرده که به دلیل رشد نرخ ارز بوده است.



✍🏽 میانگین نرخ شمش در سه ماه گذشته به ۱۵.۶ میلیون تومان رسیده. علاوه بر این ، میانگین فصل بهار ۱۴۰۱ تا به امروز ۱۶.۱ میلیون تومان بوده که ۱۴.۲٪ 🔺 بالاتر از میانگین نرخ سال ۱۴۰۰ است. بنابراین همانطور که قبلا پیش بینی شده بود ، گزارشات فصل بهار فولادی ها از نظر نرخ فروش به مراتب بهتر از فصول قبل خواهد بود.



انتهای خبر

0
0