بتاسهم
1400/03/23
17:03
مجمع #شبصیر به تنفس رفت / افزایش سرمایه در راه است مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی قائد بصیر برای دوره مالی منتهی به 1399/12/30 روز سه شنبه 2...

مجمع #شبصیر به تنفس رفت / افزایش سرمایه در راه است


مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی قائد بصیر برای دوره مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ روز سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد. به گزارش «همفکران»، رئیس مجمع عمومی «شبصیر» در ابتدای جلسه، به دلیل عدم دریافت صورت های مالی از سوی حسابرسی اعلام تنفس کرد. بر همین اساس مقرر شد تا در صورت دریافت صورت های مالی حسابرسی شده ساعت ۱۰ صبح شنبه هفته آینده جلسه دیگری تشکیل شود.


در همین حال رضا فرزادی، دبیر مجمع در تشریح وضعیت عملیاتی شرکت، فعالیت های تولیدی در سال گذشته را مناسب ارزیابی کرد وگفت: «شرایط عملیاتی شرکت مناسب است و همانطور که در گزارش حسابرسی نشده اعلام شد، آمار تولید، فروش و سودآوری مناسب است.»


فرزادی با بیان اینکه در سال ۹۹ تولید و فروش مناسب بود اظهار کرد: در این سال رکوردهای گذشته را شکستیم و توانستیم ۳۰ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی، تولید کنیم. او با اشاره به تحقق حدود ۴۰ هزار تن فروش در سال گذشته اظهار کرد: «با توجه به نیاز بالای صنایع داخل کشور به محصولات پتروشیمی قائد بصیر، اکثر تولیدات در داخل به فروش رسید اما با این حال از صادرات نیز غافل نشدیم.»


دبیر مجمع عمومی شرکت پتروشیمی قائد بصیر گفت: «اکثر محصولات در داخل کشور به فروش رسیده و صادرات هم در حد استراتژی های شرکت انجام شد. او ادامه داد: «فروش شرکت در سال ۹۹ به صنایع پایین دست خود مانند خودروسازی و لوازم خانگی متمرکز بوده است و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ هم روند فروش مناسب باشد.


دلیل کاهش تولید در فروردین ماه ۱۴۰۰


در ادامه فرزادی در پاسخ به سوال یکی از سهامداران در مورد دلیل کم شدن حجم تولید در فروردین ماه اظهار کرد: «کم شدن تولید در فروردین ماه به دلیل بروز مشکل نبود بلکه علت آن فرایند «اورهال» سالانه بود.» وی افزود: شرکت ممکن است در سال دو بار فرایند اورهال واحدها را اجرا کند و این عملیات زمان خاصی ندارد بلکه بستگی به فرآینده ها و راهکارها دارد. بنابراین علت کم شدن تولید در این ماه همین فرایندی طبیعی در تولید بود نه کاهش ظرفیت ها.


اثر نرخ های پایه بر فروش «شبصیر»


فرزادی در پاسخ به سوال سهامدار دیگری مبنی بر اینکه نرخ های پایه چه تاثیری بر روند فعالیت شرکت دارد؟ گفت: مواد اولیه مصرفی نوسان زیادی داشته و بسیار متغیر بوده استو بنابراین اثر نرخ های پایه بستگی به شرایط زمانی دارد. او همچنین در پاسخ به این پرسش دیگری در مورد اثر تغییر نرخ پایه محصولات عرضه شده در بورس کالا بر روند سودآوری شرکت، اظهار کرد: قیمت های بورس کالا هم بر مبنای قیمت نشریات بین المللی است که برای همه مواد پتروشیمی به کار می رود و هم بر اساس ارز نیمایی است. یعنی نرخ خرید و فروش هر دو بر اساس نشریات بین المللی محاسبه می شود.


چه خبر از افزایش سرمایه؟


او همچنین در مورد فرایند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی اظهار کرد: «تجدید ارزیابی شرکت در مرحله کارشناسی است و کارشناسی برای زمین ها کار ساده ای نیست اما سعی می کنیم شرایط را شفاف کنیم تا مورد پذیرش حسابرس قرار گیرد.» او با بیان اینکه «سعی می کنیم در سال جاری افزایش انجام شود» اظهار کرد: هنوز نمی توان میزان افزایش سرمایه را به صورت دقیق مشخص کرد.



انتهای خبر

0
0