مبین تحلیل
1400/02/30
18:06
📌در بازار رمزارز ها چه میگذرد ! 🔸 در هفته ای که گذشت پس از توییت های ایلان ماسک و منع کردن موسسات پرداختی و مالیاتی از کسب و کارهای مرتبط با ارز ها...

📌 در بازار رمزارز ها چه میگذرد !


🔸 در هفته ای که گذشت پس از توییت های ایلان ماسک و منع کردن موسسات پرداختی و مالیاتی از کسب و کارهای مرتبط با ارز های دیجیتال در کشور چین ، شاهد ریزش #بیت_کوین و #آلت_کوین ها بودیم.


آیا این بازار همچنان مناسب سرمایه گذاری است ⁉️


🔸 با ریزشی که داشتیم بیش از ۶.۵ میلیارد دلار در این بازار لیکوید (پوزیشن long) شد که برای بیش از ۵۶۶ هزار تریدر اتفاق افتاد.


بیش ترین مبلغ لیکویید مربوط به بیت کوین با بیش از ۸۴ هزار بیت کوین بوده است.


🔸 آنچه که حائز اهمیت است ، انتقال بیش از ۱۶۵ هزار بیت کوین به صرافی ها بوده است که این رقم در یک سال گذشته بی سابقه بوده و بیش ترین مقدار ثبت شده است. همچنین در یک ماه گذشته ، بیبت کوین،با بیش از ۱۰۵ هزار عدد، بیشترین رقم ثبت شده در حجم انتقال دلاری به صرافی بایننس را داشته است. بررسی ها نشان میدهد حجم زیادی از این انتقال ها مربوط به سرمایه گذاران خرد میباشد و در این میان نهنگ ها در حال انتقال حجم زیادی از استیبل کوین به صرافی ها هستند که آمادگی بالای آنها را برای خرید رمزارز نشان میدهد.


🔸دامیننس (dominance) بیت کوین تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۸۵٪ بوده است و پس از آن آلت کوین ها پامپ شده و این عدد برای بیت کوین به ۵۰٪ رسید؛ در ریزش های مشابه سال های گذشته این عدد تا ۳۳٪ درصد هم پایین آمده بود. آنچه که تا هفته های گذشته انتظار میرفت، رسیدن دامیننس بیت کوین به ۷۰٪ بود که عوامل و اخبار کوتاه مدت باعث ریزش ۵۰ درصدی بیت کوین شد و درنتیجه دامیننس به عدد ۴۰٪ رسیده است.


📌آنالیز مگاترند :


🔸مووینگ اوریج ۲۰۰ ، روزانه، نشان از کف قیمتی مستحکم ۳۹ هزار دلاری را میدهد اما باتوجه به ترس ایجاد شده توسط سرمایه گذاران خرد در بازار ، ممکن است به قیمت ۳۶ هزار دلار هم برسیم که این موضوع نباید باعث نگرانی جو کلی بازار شود چرا که پس از آن شاهد رنج زدن قیمت بیت کوین به سمت بالای ۳۹ هزار دلار خواهیم بود.


🔸اگر برازش رگرسیون لگاریتمی و نمودار مووینگ اوریج لگاریتمی را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که در حال حاضر بالای نمودار هستیم و با توجه به بررسی گذشته ، ممکن است حوالی قیمت ۴۰ هزار دلار را تا چند هفته شاهد باشیم اما این تحلیل به ما نوید قیمت ۲۰۰ هزار دلاری را تا پایان ۲۰۲۱ و ابتدای ۲۰۲۲ میدهد.


کوتاه مدت و بلند مدت چه استراتژی داشته باشیم ⁉️


🔸در کوتاه مدت ،تا قبل از این، در رشد ها و ریزش ها بیت کوین لیدر بازار بود، اما از این جا به بعد کمی راه متفاوتی را تجربه خواهیم کرد. به لحاظ درصدی، ریزش و رشد بیت کوین کمتر از آلت کوین ها خواهد بود و همچنان در Altcoin Season هستیم. در کل توصیه به سرمایه گذاری در شیبا، دوج کوین و BNB نمی شود و توصیه به استراتژی ۵۰ درصد میکنیم به طوری که نصف سرمایه گذاری در هر یک از این کوین ها را به کوین هایی با مارکت کپ زیر ۱۰۰ میلیون دلار که روند خود را شکسته اند تخصیص گردد.


🔸در بلند مدت ، حتما به یاد داشته باشید که بازار رمزارز ها ،در مرحله بلوغ خود هستند و هر لحظه تکنولوژی پیشرفت میکنند. با بیشتر شدن رمز ارز ها در سال های آتی ، انتظار میرود بیت کوین سلطه خود را در این بازار از دست بدهد. همین مورد باید سرمایه گذاران بلند مدتی را به تشکیل سبد رمز ارز سوق دهد. با بررسی های صورت گرفته ، اتریوم(ETH) و پول کادات (Polkadot) به لحاظ بنیادی مطلوب میباشند.


❗️اتریوم (ETH) :


تنها عامل خطرناک برای این رمز ارز ، ساخت کامپیوتر های کوانتومی ای است که حمله های ۵۱ درصدی آن بر روی sha۲۵۰ تحقق یابد. اما به گفته دانشمندان تا ۲۰ الی ۳۰ سال آینده، کامپیوتر های کوانتومی بوجود خواهند آمد که مارا خاطر جمع خواهد کرد. به لحاظ کلی، اتریوم با استراتژی ای که دارد و در حال انجام ترکیب Proof of Stake و Proof of Work است که می تواند رقیب جدی و سرسخت بیت کوین در آینده ای نچندان دور باشد.


➖➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0