سنا
1400/07/18
13:43
گروه فراورده‌های نفتی در صدر نشست

در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، هجدهم مهر ماه) شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۰ هزار و ۴۲۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۵۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۸۹۷ واحد کاهش، رقم ۴۱۴ هزار و ۶۸۳ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات دومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۹۱۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۴ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص بازار اول کاهش ۸ هزار و ۲۸۳ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۱۸ هزار و ۹۷۰ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه فراورده های نفتی با ۴۳ هزار و ۹۶۵ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۹۲ هزار و ۹۲۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۶۲ هزار و ۶۱۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۷۷ هزار و ۵۵۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۶ میلیارد ریال و گروه مواد دارویی با ۳۰ هزار و ۸۲۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۲۲۳ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۹۱ واحد، شرکت پالایش نفت تبریز با ۱۶۹ واحد، شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۱۳۱ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۱۰۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۸۴۶ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۷۲۹ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران با ۴۹۳ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۴۹۲ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۴۵۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.


انتهای خبر

0
0