بورس پرس
1400/11/02
00:00
واگذاری تا ۴۰ درصد سهام معدن مس با تولید ۳۰ هزار تن کنسانتره

وزیر صنعت از آغاز اجرای معدن مس کرور با سرمایه ۳ هزار میلیارد تومانی و تولید ۳۰ هزارتنی کنسانتره خبر داد و گفت: هنگام مزایده تا ۴۰ درصد سهام به مردم منطقه واگذار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رضا فاطمی ‌امین در مراسم آغاز عملیات اجرایی معدن مس کرور عنبرآباد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین معادن با پیش‌بینی ذخیره ۵۰۰ میلیون تنی،گفت: این معدن پروژه بزرگی در جنوب استان کرمان با سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است. اگر در واگذاری‌ها ، معدن از حدی بزرگ‌تر باشد مردم منطقه در آن معدن سهامدار و شریک هستند.


وی افزود: این برنامه اولین بار در زابل شروع شد و یکی از شرایط مزایده این بود که تا ۴۰ درصد سهام به مردم واگذار شود. در معدن کرور هم همین برنامه اجرا و سهام به مردم منطقه واگذار می‌شود. امید است هر چه سریع‌تر کارخانه در منطقه افتتاح شود. شرکت ملی مس هم پیگیری کند، اشتغال مردم منطقه تامین شود و عمده اشتغال این معدن از مردم منطقه باشد.


۳۰ هزار تن کنسانتره دستاورد معدن مس کرور


اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی مس هم گفت: با راه‌اندازی این معدن ۳۰ هزار تن کنسانتره تولید خواهیم کرد.میزان اکتشاف معدن نزدیک به ۵۰۰ میلیون تن با عیار ۲۴. ۰ است. ذخیره اقتصادی ۱۰۳ میلیون تن با عیار ۲۹. ۰ و ۹۰ PPM مولیبدن مورد اکتشاف قرار گرفته است. ۴ کیلومتر از جاده دسترسی به معدن احداث شده است.


وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری برای احداث این بخش از جاده ۸۰ میلیارد تومان بوده و برای ۱۳ کیلومتر مابقی، بودجه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. در کل برای اجرای معدن و ایجاد کارخانه نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است. چهار کارخانه مس در منطقه جنوب کرمان توسط بخش خصوصی احداث شده و یک کارخانه جدید نیز در بخش اسماعیلی این منطقه آماده احداث است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0