اقتصاد آنلاین
1400/02/11
12:58
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس تهران (۱۱اردیبهشت) / افراد حقیقی ۸۰میلیارد تومان از وسپهر خارج کردند

افراد حقیقی در بورس امروز ۵۶۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام وسپهر بود.

اقتصادآنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۵۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۱۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۶درصد یعنی ۷۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۶درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «سرمایه‌گذاری‌ها» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «واسطه‌گری‌های مالس و پولی» و «قند و شکر» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «وسپهر»، «فولاد» و «شستا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «خبهمن»، «وپاسار» و «ورازی» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات حدود ۸۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه بهمن با برتری حدود ۲۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۹۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی11.02.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع11.02.1400
انتهای خبر

0
0