همفکران
1400/10/18
08:15
تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها

هفته دوم دی ماه اتفاق افتاد: افت ۳۷ درصدی ارزش معاملات خرد، تداوم خروج نقدینگی حقیقی بازار برای شانزدهمین هفته پیاپی ...

در هفته دوم دی ماه ارزش معاملات خرد بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به هفته قبل ۳۷ درصد کاهش داشت. از شنبه ۱۱ دی ماه تا چهارشنبه ۱۵ دی ماه حقیقی ها به طور میانگین در هر روز معاملاتی ۲،۲ همت داد و ستد انجام دادند. این رقم در هفته قبل ۳،۵ همت بود.


شاخص کل با ۲،۴ درصد افت از ارتفاع ۱،۳۹۷،۳۵۷ واحد به ۱،۳۶۳،۱۲۲ واحد رسید. شاخص هموزن نیز با کاهش ۲،۳ درصدی از محدوده ۳۶۸ هزار واحد به ۳۵۹ هزار واحد رسید.


تراز نقدینگی حقیقی برای شانزدهمین هفته متوالی منفی بود. حقیقی ها این هفته ۱،۵ همت دیگر را از بازار خارج کردند. شدت خروج پول حقیقی تقریبا مشابه هفته قبل بود.


مجموع سرمایه هایی که حقیقی ها از ابتدای سال جاری تا کنون از بازار خارج کردند به ۴۲،۵ همت رسید.


صنایع فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، بانک ها و موسسات اعتباری، خودرو و ساخت قطعات، فرآورده های نفتی، استخراج کانه های فلزی، سرمایه گذاری، بیمه و صندوق بازنشستگی، فعالیت های کمکی به نهادهای مالی و سیمان به ترتیب بیشترین خروج پول حقیقی را متحمل شدند.


صنعت فلزات اساسی برای شانزدهمین هفته متوالی شاهد خروج پول حقیقی بود و این هفته این صنعت را به صدرنشین خروج پول حقیقی در میان کل صنایع بدل کرد. شدت خروج پول حقیقی از صنعت فلزات اساسی در هفته دوم دی ماه نسبت به هفته گذشته ۳۳ درصد بیشتر شد.


صنعت محصولات شیمیایی در هفته ای که گذشت رتبه دوم بیشترین خروج پول حقیقی را به خود اختصاص داد. این ششمین هفته متوالی خروج پول خرد از این صنعت است. شدت خروج نقدینگی نسبت به هفته گذشته ۶۴ درصد بیشتر شد.


صنعت بانکداری برای پنجمین هفته متوالی با خروج پول خرد مواجه شد اما شدت خروج پول آن نسبت به هفته قبل ۳۲ درصد کاهش یافت.


چهارمین صنعتی که این هفته بیشترین خروج پول حقیقی را متحمل شد خودرو و ساخت قطعات بود. تراز نقدینگی حقیقی این صنعت برای هشتمین هفته متوالی منفی بود و شدت آن نسبت به هفته گذشته ۲۲۸ درصد افزایش یافت.


صنایع صندوق های سرمایه گذاری، اوراق و حق تقدم، حمل و نقل و انبارداری، فعالیت های هنری و سرگرمی، لاستیک و پلاستیک، محصولات چوبی، انبوه سازی املاک و مستغلات، اوراق تامین مالی، ساخت دستگاه ها و وسایل ارتباطی و پیمانکاری صنعتی این هفته بیشترین ورود نقدینگی را از سوی سهامداران حقیقی تجربه کردند.


صندوق های سرمایه گذاری این هفته میزبان بیش از ۳۸۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی ها بود. این هشتمین هفته پیاپی ورود سرمایه های حقیقی به صندوق های سرمایه گذاری است و قدرت ورود پول نسبت به هفته گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته است.


از بین سهم ها فملی، میدکو، فولاد، پالایش، شپدیس، فجهان، خبهمن، وبصادر، شبندر و خنصیر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. نماد حآفرین صدرنشین ورود نقدینگی حقیقی بود.





انتهای خبر

0
0