رمزارز نیوز
1400/12/09
12:00
۵ رمزارز پرپتانسیل این هفته کدام‌اند؟

در چند روز اخیر، اخبار ژئوپلیتیکی منجر به نوسانات شدید قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها شد. دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


۱. بیت کوین ۲. ترا ۳. اولانچ ۴. کازماس ۵. فانتوم در چند روز اخیر، اخبار ژئوپلیتیکی منجر به نوسانات شدید قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها شد. دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به نیروهای بازدارنده هسته‌ای برای قرارگرفتن در حالت آماده‌باش، ممکن است برای بازار کریپتو منفی تلقی شود، اما مذاکرات بین دو کشور که امید به پایان درگیری‌ها را افزایش می‌دهد، سیگنال مثبتی است.


به گزارش سایت کوین تلگراف، در روزهای جنگ، زمانی‌که دولت اوکراین در قالب ارزهای دیجیتال درخواست کمک کرد، صنعت کریپتو بار دیگر مورد توجه قرار گرفت. برخی از افراد در رسانه‌های اجتماعی گفتند که کارت‌های اعتباری اوکراینی از کار افتاده و رمزارز، تنها پولی است که برای آنها باقی مانده است.

top-5-cryptos-btc-luna-avax-atom-ftm

در حالی که برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند بیت کوین ممکن است به پایین‌ترین سطح خود رسیده باشد، مارسل پکمن (Marcel Pechman)، تحلیلگر بازار، هشدار می‌دهد که داده‌های بازارهای مشتقه و آتی، تصویر چندان صعودی‌ای را ترسیم نکرده‌اند.


بیایید نمودارهای ۵ ارز دیجیتال برتر را که در صورت ارائه راه‌حلی صلح‌آمیز برای پایان درگیری‌ها، ممکن است یک روند بهبود را در پیش بگیرند، بررسی کنیم.


۱. بیت کوین

با بازگشت بیت کوین از پایین‌ترین سطح روزانه در ۲۴ فوریه، یعنی ۳۴،۳۲۲ دلار، قیمت این ارز دیجیتال اکنون به میانگین‌های متحرک رسیده، جایی که خرس‌ها در حال افزایش مقاومت هستند. با این حال، یک نکته مثبت جزئی این‌که، گاوها زمین را به نفع خرس‌ها ترک نکرده‌اند.


top-5-cryptos-btc-luna-avax-atom-ftm

نمودار روزانه BTC/USDT. میانگین‌های متحرک در حال هموارشدن و تثبیت در سطوح فعلی هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در تلاش است تا به نقطه میانی افزایش یابد. این نشان می‌دهد که گاوها در حال بازگشت هستند. اگر گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین‌های متحرک ببرند، جفت BTC/USDT می‌تواند به مقاومت بالاسری ۴۵،۸۲۱ دلار برسد.


برخلاف این فرض، اگر قیمت بیت کوین از میانگین‌های متحرک کاهش یابد، این جفت می‌تواند برای چند روز در محدوده ۳۹،۶۰۰ دلار تا ۳۶،۲۵۰ دلار تثبیت شود. بسته‌شدن کندل قیمت بیت کوین در سطوح کمتر از این حمایت‌ها، می‌تواند درها را برای کاهش احتمالی قیمت تا ۳۲،۹۰۰ دلار باز کند.


۲. ترا

پس از آن‌که قیمت توکن ترا بالاتر از خط روند نزولی بسته شد، قیمت این ارز دیجیتال یک شتاب صعودی گرفت و خرید قوی، آن را به بالای مقاومت ۷۰ دلاری رساند.


top-5-cryptos-btc-luna-avax-atom-ftm

نمودار روزانه LUNA/USDT. میانگین‌های متحرک در آستانه یک تقاطع صعودی هستند، اما RSI نزدیک به منطقه اشباع خرید قرار دارد. این نشان می‌دهد که گاوها دست بالا را دارند، اما جفت LUNA/USDT می‌تواند در کوتاه‌مدت شاهد اصلاح یا تثبیت جزئی باشد.


گاوها احتمالا از سطح بریک‌آوت در ۷۰ دلار و پایین‌تر از آن، یعنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۰ دلار) دفاع خواهند کرد. اگر قیمت از هر یک از این حمایت‌ها جهش کند، جفت LUNA/USDT می‌تواند رالی خود را تا ۹۰ دلار ادامه دهد، جایی که خرس‌ها ممکن است دوباره مقاومت سختی را از خود نشان دهند.


۳. اولانچ

معاملات اولانچ در چند روز گذشته در یک کانال نزولی انجام شده است. قیمت این ارز دیجیتال در ۲۰ فوریه به زیر میانگین متحرک رسید، اما گاوها این سطح را در ۲۵ فوریه پس گرفتند که نشان‌دهنده خرید قوی در سطوح پایین‌تر است.


top-5-cryptos-btc-luna-avax-atom-ftm

نمودار روزانه AVAX/USDT. گاوها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به خط روند نزولی در کانال نزولی برسانند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن باشید؛ چون بسته‌شدن کندل قیمت بالاتر از آن، نشان‌دهنده تغییر احتمالی روند است. در چنین شرایطی، جفت AVAX/USDT می‌تواند ابتدا تا ۱۰۰ دلار و پس از آن، به ۱۲۰ دلار صعود کند.


از طرف دیگر، اگر قیمت از خط روند نزولی کاهش یابد، جفت AVAX/USDT ممکن است به سطوح میانگین‌های متحرک سقوط کند. اگر قیمت از این سطح بازگردد، احتمال صعود قیمت به بالای کانال افزایش می‌یابد.


در صورتی‌که قیمت از سطح فعلی یا مقاومت بالاسری کاهش یابد و به زیر ۷۰ دلار برسد، این دیدگاه صعودی باطل خواهد شد.


۴. کازماس

قیمت کازماس در ۲۴ فوریه، از حمایت قوی در ۲۰ دلار بازگشت. این نشان می‌دهد که معامله‌گران در تلاش برای حفظ محدوده ۲۰ دلار تا ۴۵ دلار هستند.


top-5-cryptos-btc-luna-avax-atom-ftm

نمودار روزانه ATOM/USDT. قیمت این ارز دیجیتال در ۲۶ فوریه به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۷ دلار) رسید و گاوها اکنون در تلاشند تا قیمت جفت ATOM/USDT را بالاتر از این سطح حفظ کنند. متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال هموارشدن است و RSI درست بالاتر از نقطه میانی قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها در حال تلاش برای بازگشت به میدان هستند.


اگر گاوها قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۱ دلار) نگه دارند، این جفت می‌تواند تا ۳۷ دلار صعود کند. برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها از مقاومت بالاسری در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه دفاع می‌کنند و قیمت این جفت می‌تواند به ۲۴ دلار کاهش یابد.


۵. فانتوم

فانتوم در چند ماه گذشته در محدوده ۱٫۲۴ دلار تا ۳٫۳۸ دلار معامله شده است. قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ فوریه به شدت از سطح حمایتی این محدوده برگشت که نشان می‌دهد گاوها به خرید در این سطح ادامه می‌دهند.


top-5-cryptos-btc-luna-avax-atom-ftm

نمودار روزانه FTM/USDT. قیمت این رمزارز اکنون به متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۸۲ دلار) رسیده که به عنوان یک مقاومت قوی عمل می‌کند. اگر گاوها قیمت را بالاتر از این سطح ببرند و حفظ کنند، جفت FTM/USDT می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲٫۱۸ دلار) برسد. افزایش هرچه بیشتر قیمت می‌تواند مسیر را برای صعود تا ۲٫۶ دلار هموار کند.


برخلاف این فرض، اگر قیمت از این سطح پایین‌تر بیاید، جفت FTM/USDT می‌تواند برای چند روز دیگر در محدوده میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و ۱٫۲۴ دلار تثبیت شود. سطح بحرانی مشاهده‌شده در جهت نزولی، ۱٫۲۴ دلار است که در صورت از دست دادن آن، این ارز دیجیتال ممکن است روند نزولی جدیدی را آغاز کند.


انتهای خبر

0
0