وارن بافت
1399/10/14
08:18
#حتاید تحلیلی بر هلدینگ تایدواتر خاورمیانه 🟢 تایدواتر خاورمیانه دارای ۱۲ زیر مجموعه می‌باشد. #پایانه_کانتینری_بندرعباس_آریا، #خدمات_دریایی_کشتیر...

#حتاید


تحلیلی بر هلدینگ تایدواتر خاورمیانه



🟢 تایدواتر خاورمیانه دارای ۱۲ زیر مجموعه می‌باشد. #پایانه_کانتینری_بندرعباس_آریا، #خدمات_دریایی_کشتیرانی_خط_دریا_بندر، #سرمایه‌گذاری_افتخار_سهام، #خدمات_بندری_و_دریایی_ساحل_گسترپارس_منطه_آزادانزلی، #حد_دریا، #ترانزیت_و_بنادر_خشک_تایدواتر_خاورمیانه_قشم، #رهیاب_رایانه_گستر، #مدیریت_تامین_و_پشتیبانی_خدمات_تندرایرانیان، #دریا_گستر_منطقه_آزاد_انزلی، #خلیج_فارس_خط_کیش، #آموزش_فناوری_ساحل_و_فراساحل، #ناظرکاران_بنادر_اروند



🟢 اخیرا شرکت به دنبال این هست که چند زیر مجموعه را راهی بورس کند که این مهم می‌تواند بر روی تغییرات ارزش بازار آن بسیار تاثیر گذار باشد.



🟢 #رهیاب_رایانه_گستر یکی از زیر مجموعه‌ها می‌باشد. رهیاب رایانه گستر یک شرکت نرم افزاری می‌باشد که در حوزه بنادر مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۹۹.۵۲٪ از سهام آن متعلق به #حتاید می‌باشد که در حال اصلاح ساختار و افزایش سرمایه می‌باشد تا به زودی عرضه اولیه شود.



🟢 #سرمایه‌گذاری_افتخار_سهام یکی دیگر از زیر مجموعه‌های #حتاید می‌باشد که ۸۶.۹۹٪ از سهام آن متعلق به تایدواتر خاورمیانه می‌باشد و اخیرا با نماد #وفتخار در بازار پایه توافقی فرابورس درج شده که بازده بسیار خوبی را هم در این مدت کسب کرده است.



🟢 #حتاید افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها از محل زمین را نیز در دستور کار دارد که هم‌اکنون در حال ارزشیابی برای دستیابی به ارزش روز دارایی‌ها هستند و پس ارزیابی میزان آن اطلاع رسانی خواهد شد.



🟢 طرح توسعه احداث سیلوی ۱۵۰هزار تنی در بندر امام تقریبا به اتمام رسیده و منتظر رسیدن تجهیزات خریداری شده می‌باشند و بنظر می‌رسد تا آخر سال ۱۳۹۹ قابل بهره‌برداری باشد.



🟢 طرح حمل و نقل یکپارچه غلات با ارزش ۱۶۰۰ تا ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد و راه‌اندازی پایانه غلات، ایجاد و راه‌اندازی سیلوی غلات به عنوان نمونه در بندر شهید رجایی و پایانه آپرین، سرمایه‌گذاری، ساخت و خرید واگن حمل غلات، تکمیل شبکه ریلی جهت حمل یکسره غلات یکی دیگر از تفاهم‌نامه‌هایی است که بین #حتاید و شرکت راه‌آهن جمهورس اسلامی ایران منعقد شده است که از آن به عنوان یکی از بی‌سابقه‌ترین همکاری‌های شرکت‌های بورسی با وزارت راه یاد می‌کنند. راجعبه این طرح نیز شرکت همچنان در حال برآورد می‌باشد تا هزینه‌های مورد نیاز و برآورد سود قطعی‌اش را به اطلاع سهامدارانش برساند.



🟢اثر توافق تجاری احتمالی ایران با چین و همچنین افزایش قیمت دلار بر تایدواتر خاورمیانه : اگر توافقی با چین اتفاق بیوفتد باعث افزایش مبادلات تجاری دو کشور می‌شود و این مهم مستقیما در عملیات و درآمدزایی شرکت به ویژه در عملیات تخلیه و بارگیری تاثیر مثبتی خواهد داشت و لذا اگر توافقی با چین صورت بگیرد به نفع شرکت خواهد بود.


در مورد افزایش نرخ دلار نیز با توجه به اینکه سهم عمده تامین منابع درآمدی از تخلیه و بارگیری کانتینر می‌باشد و محاسبات آن به دلار می‌باشد، نیز با افزایش نرخ دلار همچنان می‌تواند تاثیر مثبتی بر عملکرد شرکت داشته باشد.



انتهای خبر

0
0