تحلیل کاربردی هلالات
1400/05/11
14:47
#صنایع #انفورماتیک #پرداخت_شاپرکی #بهار_1400 در میان شرکت هایی که در حوزه انفورماتیک، پرداخت و تامین کالای و خدمات این حوزه فعالیت می کنند، 12 نما...

#صنایع #انفورماتیک #پرداخت_شاپرکی #بهار_۱۴۰۰



در میان شرکت هایی که در حوزه انفورماتیک، پرداخت و تامین کالای و خدمات این حوزه فعالیت می کنند، ۱۲ نماد مورد بررسی قرار گرفته که ۲.۳همت درآمد بهار سال ۱۳۹۹ آن ها بوده و با رشد اسمی ۱۴۰درصدی به ۳.۷همت در بهار ۱۴۰۰ رسیده است.



#تاپکیش #مداران #سپیدار در بهار ۱۴۰۰ نسبت به بهار ۱۳۹۹ رشد با اهمیت درآمدی را تجربه کرده اند اما در میان شرکت های حوزه پرداخت، متوسط رشد درآمد بهار به بهار تنها ۳۴درصد بوده که از تورم نیز کمتر است.



با این حال، طی بهار ۲۶درصد درآمد تحلیلی ما از ۱۲ نماد مورد بررسی محقق شده و ۱۸درصد سود تحلیلی سالانه نیز طی این فصل پوشش یافته است.



در بحث p.e با در نظر گرفتن فصل زمستان، P.e ttm در سطح ۲۲.۶ واحد بوده، با گزارش بهار به ۲۷.۶ رسیده و اما p.e fw برای سال ۱۴۰۰ در سطح ۱۸.۴ خواهد بود. با این وجود، تنوع فعالیت نماد در این گروه بسیار بالا است و نمیتوان آن ها را مشابه هم قلمداد کرد.



بهترین P.e fw در این گروه متعلق به #های_وب است که ۶۸درصد رشد درآمد، ۲۵درصد پوشش درآمد و ۳۱درصد پوشش سود داشته است لذا p.e fw برآوردی ما که ۷ واحد بوده احتمالا در عالم عمل بهتر نیز خواهد بود.



پس ازان، #رتاپ و #سپ هستند که به ترتیب p.e tm آن ها ۹ و ۱۳ است اما در p.e fw در محدوده ۱۰ و ۱۱.۵ خواهند بود. باید توجه داشت که در میان شاپرکی ها، کامزد ارائه خدمات طی سال های اخیر حتی یک ریال هم رشد نکرده و رشد درآمد ناشی از تورم و ضریب نفوذ ابزارها در جامعه است.



همچنین #سپیدار نیز ۴۱درصد درآمد تحلیلی ما و ۲۸درصد سود را پوشش داده و می توان در انتظار یک P.e fw زیر ۱۰ واحد بود.

انتهای خبر

0
0