اقتصاد آنلاین
1399/12/27
15:06
نگاهی به نمادهای بانکی در بورس (۲۷ اسفند)/ آخرین روز معاملاتی۹۹، به کام پرچمداران بانکی

سهام بانک‌های تجارت، صادرات و ملت در معاملات امروز صعود کردند و بانک پارسیان سرخ‌پوش شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین - سهیل بانی ؛ در آخرین روز معاملاتی سال ۹۹، شاخص گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری، ۱۵۵واحد، معادل ۲.۱درصد رشد کرد و عدد هفت هزار و ۴۷۴ واحد را رقم زد. با جابجایی حدود یک میلیارد و ۲۰۰میلیون برگه سهم نمادهای بانکی، مجموع ارزش معاملات نمادهای این گروه به بیش از ۴۶۰میلیارد تومان رسید. با این وجود خالص خروج پول حقیقی از نمادهای بانکی به ۶۳میلیارد تومان رسید.


روز خوب سهامداران وبصادر، وبملت و وتجارت

امروز بانک صادرات (وبصادر) از همان دقایق ابتدایی در رنج مثبت خرید و فروش شد و حتی تا آستانه تشکیل صف خرید پیش رفت. سرانجام قیمت آخرین معامله وبصادر پس از ۶درصد افت، به ۲۶۹تومان رسید. همچنین وبصادر با ۵.۵درصد رشد، قیمت پایانی ۲۶۸ریال را رقم زد. ارزش معاملات امروز «وبصادر» حدود ۱۰۰میلیارد تومان بود و حدود ۴۰میلیون برگه سهم این نماد خرید و فروش شد که ۹۳درصد از سهام بانک صادرات را حقیقی‌ها و هفت درصد را حقوقی‌ها خریداری کردند. از طرف دیگر ۸۷درصد از سهام این بانک را اشخاص حقیقی و ۱۳درصد را کدهای حقوقی به فروش رساندند. لازم به ذکر است سهامداران حقیقی وبصادر، خالص ورود پول حقیقی را پنج میلیارد تومان رقم زدند.


بانک تجارت (وتجارت) پس از معاملاتی متعادل، در آخرین لحظات، با ۲.۸درصد رشد، عدد ۲۹۰تومان برای قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله رقم زد. سهامداران وتجارت با جابجایی حدود ۳۰۰میلیون برگه سهم، معاملاتی به ارزش ۸۹۰میلیارد تومان را رقم زدند. همچنین اشخاص حقیقی خریدار ۷۲درصد و فروشنده ۹۶درصد برگه سهم‌های «وتجارت» بودند. از طرفی کدهای حقوقی ۲۸درصد سفارشات خرید و چهار درصد سفارشات فروش را ثبت کردند. همچنین خالص ورود و خروج پول وتجارت، ۲۰میلیارد تومان به سود حقوقی‌ها رقم خورد.


بانک ملت (وبملت) نیز معاملاتی متعادل در محدوده مثبت تجربه کرد و در نهایت با ۲.۹درصد افت، عدد ۳۵۲تومان را برای قیمت آخرین معامله ثبت کرد. سهامداران بانک ملت با معاملاتی به ارزش ۷۰میلیارد تومان، ۱۶۰میلیون برگه سهم این نماد را خرید و فروش کردند. حقیقی‌ها ۶۲درصد سفارشات خرید و حقوقی‌ها ۳۸درصد آن‌ها را ثبت کردند. در سوی دیگر بازار نیز اشخاص حقیقی دست بالاتر را داشتند و ۸۸درصد سفارشات فروش را ثبت کردند و کدهای حقوقی، سهم ۱۲درصدی از فروش برگه سهم‌های وبملت داشتند. به این ترتیب وبملت قیمت پایانی ۴۳۱ریال را به ثبت رساند که حاکی از رشد ۲.۴درصدی این نماد دارد. لازم به ذکر است سهامداران حقوقی وبملت، خالص ورود پول حقوقی را ۱۸میلیارد تومان رقم زدند.


وپارس با لباس سرخ به استقبال سال جدید رفت

بانک پارسیان (وپارس) از معدود نمادهای بانکی سرخ‌پوش امروز بود و با ۰.۳افت به کار خود در سال ۹۹ پایان داد. پس از جابجایی ۱۵۰میلیون برگه سهم بانک پارسیان، ارزش معاملات نماد این بانک به بیش از ۴۶میلیارد تومان رسید و این نماد قیمت پایانی ۳۱۳تومانی را رقم زد. معاملات امروز وپارس متعادل دنبال شد و این نماد با ۰.۳درصد رشد در آخرین معامله عدد ۳۱۵ریال را ثبت کرد. حقیقی ۵۴درصد و اشخاص حقوقی ۴۵درصد سفارشات خرید امروز وپارس را ثبت کردند. در طرف دیگر بازار ۸۱ درصد سفارشات فروش توسط اشخاص حقیقی و ۱۹درصد آن‌ها توسط کدهای حقوقی ثبت شد. همچنین امروز حدود ۱۳میلیارد تومان پول حقیقی از این نماد خارج شد.


گفتنی است طبق اطلاعیه منتشر شده در سایت کدال، مجوز افزایش سرمایه دو هزار درصدی بانک دی، از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد و مجمع فوق‌العاده این شرکت این افزایش سرمایه را تصویب کرد.

انتهای خبر

0
0