دنیای اقتصاد
1400/12/26
11:10
چهار ضلعی رشد بورس تهران 🟢 بورس تهران روز چهارشنبه را با رشد ۵۸/ ۰درصدی شاخص کل سپری کرد تا در یک روز مانده به پایان سال، شاهد بازگشت سهامداران خر...

چهار ضلعی رشد بورس تهران



🟢 بورس تهران روز چهارشنبه را با رشد ۵۸/ ۰درصدی شاخص کل سپری کرد تا در یک روز مانده به پایان سال، شاهد بازگشت سهامداران خرد به زمین خرید سهام باشیم. در این روز خبرهای مثبت برجامی و همزمان با آن ورود نخستین خودرو به بورس کالا، خودرویی‌ها را در مقام نخست بازده روزانه و ورود سرمایه قرار داد و با اعلام نرخ ۲۰هزار تومانی برای تسعیر ارز بانک‌ها، شاهد جنب‌وجوش خریداران در تالار شیشه‌ای بودیم. در بازارهای جهانی نیز شرایط متعادل و به نفع سهام ارزیابی می‌شد.



🟢 در این روز عرضه خودرو به بورس‌کالا نیز توانست در کنار خوش‌بینی به آینده برجام وضعیت معاملات در شرکت‌های فهرست‌شده در گروه خودرو و ساخت قطعات را بهبود ببخشد و منجر به سبزپوشی آنها شود.



🟢 در این روز برآیند عرضه و تقاضا سبب شد تا شاخص هموزن نیز به میزان ۷۷/ ۰‌درصد افزایش یابد. بر این اساس می‌توان گفت اگرچه حرکت رو به جلوی قیمت‌ها طی روز گذشته اندکی ضعیف بوده اما نمی‌توان منکر این شد که بازار در آخرین روزهای فعالیت خود سبزپوش بوده است.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۳۸۵۱۲۶۶



انتهای خبر

0
0