فارس نیوز
1402/02/16
13:12
افزایش ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۰ هزار و ۵۵۹ واحد نسبت به روز قبل همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد، قرار گرفت، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۲۰ هزار و ۵۶۰ واحد به رقم ۲ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۳۴ واحد رسید.


همچنین شاخص هموزن با افزایش ۱۴ هزار و ۵۲۲ واحد به رقم ۸۷۰ هزار و ۴۰۹ واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های ۶۰۰گانه در بورس است به بیش از ۹ میلیون و ۳۷۰ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۲۶ میلیارد سهام، و اوراق مالی در قالب ۱.۴ میلیون معامله و به ارزش ۱۹ هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان دادوستد کردند.


همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند به‌گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۸۲ صدم درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۷ درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور یک درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۱ درصد رشد کرد، و شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۴۷ صدم درصد همراه شد.



نقشه معاملات امروز بورس


امروز نمادهای بانک ملت، ایران‌خودرو، پالایش نفت اصفهان، شستا، پالایش نفت تهران و بانک پاسارگاد بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند و نماد چادرملو بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشت.


در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۸۹ واحد افزایش به رقم ۳۲ هزار و ۵۵ واحد رسید، ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۷۸۴ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۵۰۹ هزار میلیارد تومان شد.


معامله‌گران امروز بیش از ۱.۵ میلیارد سهام، در قالب ۷۶۰ میلیون معامله و به ارزش ۲۰ هزار و ۳۷ میلیارد تومان دادوستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۳۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.


امروز نمادهای مالی سپهر صادرات، فولاد غدیر ایرانیان، و صبا تامین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای سنگ آهن گهرزمین، آریاساسول، فولاد هرمزگان، و پتروشیمی مارون بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را از خود به‌جای گذاشتند.


پایان پیام/ ت ۸


انتهای خبر

0
0