اقتصاد آنلاین
1400/07/30
15:41
سبد پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ­‌گذاری سهم ­آشنا در هفته نخست آبان

در سبدی که «شرکت مشاور سرمایه‌‌گذاری سهم ­آشنا»، در تاریخ ۳۰مهر ماه ارائه کرده نام چهار نماد «وسین»، «فرآور»، «پکرمان» و «شستا» برای سرمایه­‌گذاری میان ­مدت به چشم می‌خورد. همچنین این شرکت، تک­ سهم «صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان» را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت پیشنهاد داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین ، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم ­آشنا، پرتفوی پیشنهادی خود برای هفته اول آبان ماه ۱۴۰۰ را اعلام کرد.


سبد پیشنهادی سرمایه­‌گذاری میان مدت شرکت سهم ­آشنا

سهام بیمه سینا با نماد «وسین» که ۱۰درصد از این پرتفو را به خود اختصاص داده به عنوان یکی از گزینه های پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه­‌گذاری سهم­­آشنا است. نماد وسین، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته قیمت پایانی ۳,۴۶۰ریال را ثبت کرد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم ­آشنا نسبت p/e پایین وسین در قیاس با سایر نمادهای هم ­گروه را برای این سهم به عنوان مهمترین دلیل انتخابش اعلام کرده و هدف قیمتی ۳,۸۰۰ریالی را برای وسین مشخص کرده است که معادل بازدهی حدود ۱۰درصدی در میان ­مدت، برای سهامداران این شرکت است.


سهام شرکت فرآوری ‌مواد معدنی ‌ایران که با نماد «فرآور» در بورس تهران معامله می شود دومین سهمی است که در سبد پیشنهادی سهم ­آشنا قرار گرفته است. فرآور که در پایان روز ۲۸مهر ماه، با قیمت ۳۱,۹۶۰ریال به استقبال هفته آینده رفت، هدف قیمتی ۴۰,۰۰۰ریالی و رشد حدود ۲۵درصدی را در میان ­مدت پیش روی خود می‌بیند. وضعیت مناسب فرآور که نشات گرفته از موجودی قابل توجه کالای شرکت با قیمت تمام شده پایین است، باعث شده تا این نماد ۱۰درصد از پرتفوی پیشنهادی شرکت سهم ­آشنا را به خود اختصاص دهد.


سومین سهامی که در سبد پیشنهادی سهم ­آشنا حضور دارد، سهام گروه صنعتی بارز با نماد «پکرمان» است. رشد مناسب فروش شرکت در قیاس با مدت مشابه سال های قبل مهم‌ترین دلیلی است که این سهام از سوی سهم ­آشنا به سرمایه گذاران پیشنهاد شده است. پکرمان در روز چهارشنبه گذشته، قیمت پایانی ۲۳,۸۹۰ریال را ثبت کرد؛ بر اساس پیش‌بینی شرکت سهم ­آشنا، این نماد در میان ­مدت با رشد ۱۷درصدی همراه شده و به قیمت ۲۸,۰۰۰ریال خواهد رسید.


شرکت سرمایه­‌گذاری تامین اجتماعی با نماد بورسی «شستا» سهم دیگری است که ۱۰درصد از این سبد پیشنهادی را به خود اختصاص داده است. بر اساس پیش‌بینی سهم ­آشنا، شستا که در آخرین روز معاملاتی خود قیمت ۱۳,۰۰۰ریالی را تجربه کرده، در میان ­مدت قیمت ۱۶،۰۰۰ریال را هدفگذاری کرده است. در صورتی که شستا به قیمت ۱۶،۰۰۰ریالی دست پیدا کند، سودی بالغ بر ۲۳درصد را عاید سهامدارانش خواهد کرد. شرایط مناسب تکنیکی سهم اصلی ترین دلیلی بوده که سهم ­آشنا نماد شستا را برای سرمایه گذاری در سبد پیشنهادی هفته نخست آبان ماه ۱۴۰۰ قرار داده است.


سبد پیشنهادی سرمایه گذاری بلندمدت شرکت سهم ­آشنا

در سبد پیشنهادی سهم‌آشنا، صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت امین آشنا ایرانیان، برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد شده است. این صندوق، اولین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی است که در سایت فیپیران، موفق به کسب درجه عملکرد ۵ستاره شده است. همچنین این صندوق به طور ماهیانه سود تقسیم می‌کند و میانگین بازدهی آن بیش از ۲۹ درصد بوده است. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا، پیشنهاد کرده است که سهامداران ۶۰درصد از پرتفوی خود را به این صندوق اختصاص دهند.


لازم به ذکر است این سبد پیشنهادی توسط شرکت مشاور سرمایه گذاری سهم ­آشنا، جهت بازنشر در اختیار اقتصاد آنلاین قرار گرفته و هرگونه سود و زیان، برعهده سرمایه‌گذار خواهد بود.


انتهای خبر

0
0