آکادمی هلاکوئی
1401/05/23
13:27
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۲۳ مرداد)

قیمت بیت کوین (BTC) دیروز از مقاومت ۲۴۰۰۰…

قیمت بیت کوین (BTC) دیروز از مقاومت ۲۴۰۰۰ دلاری گذشت و با ادامه این حرکت صعودی، به سطح فعلی خود در حدود ۲۴۵۹۰ دلار رسید. ارزش بازار این دارایی دیجیتال نیز با افزایشی دیگر، از مرز ۴۷۰ میلیارد دلار گذشت. به این ترتیب، دستاورد هفتگی این ارز به حدود ۷.۰۳ درصد رسید.


در همین حال، بازارهای سنتی هفته گذشته را با رشدی مثبت به پایان رساندند، به طوری که شاخص‌های میانگین صنعتی داوجونز (DJIA)، S&P ۵۰۰ و نزدک به ترتیب ۰.۶۱، ۱.۱۲ و ۰.۸۵ درصد افزایش را در آخرین روز معاملات تجربه کردند. گستره این رالی در حدی بود که حدود ۷۰ درصد از سهام لیست شده در بورس اوراق بهادار نیویورک و نزدک، با قیمتی بالاتر بسته شدند.


افزون بر این، قیمت نفت خام ۲.۶ درصد و گاز طبیعی ۱.۱۷ درصد کاهش یافت در حالی که قیمت طلا، ۰.۵۳ درصد افزایش را شاهد بود.


گفتنی است که شاخص و ترس و طمع بازار پس از گذشت ۱۷ هفته، سرانجام دیروز از منطقه “ترس” خارج و به منطقه “خنثی” وارد شد. این معیار اکنون عدد ۴۱ را نشان می دهد.


Screenshot 20220814 131433 Samsung Internet - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (23 مرداد)

علاوه بر ادامه روند افزایش قیمت اتریوم، سایر آلتکوین ها نیز با پیروی از این دارایی در مسیر رشد قرار گرفته اند. اتر اکنون با قیمت ۲۰۰۳ دلار، موفق شده است مقاومت روانی ۲۰۰۰ دلار را پشت سر بگذارد. بایننس کوین نیز در همان سطوح قیمت دیروز، در حدود تراز ۳۲۹ دلار در نوسان است.


افزایش اخیر قیمت، باعث شد ارزش بازار کاردانو برای اولین بار از ماه ژوئن (خرداد) از مرز ۱۹ میلیارد دلار گذشته و به رقم فعلی ۱۹.۸۶۰ میلیارد دلار برسد. با این تغییر، ریپل با سرمایه ۱۸.۹۶ میلیارد دلاری، جایگاه ششم بازار را به ADA واگذار و به رتبه هفتم تنزل کرد.


در کنار سایر آلتکوین های بزرگ بازار، شیبااینو با جهش ۲۲.۲٪ در ۲۴ ساعت گذشته، بهترین عملکرد را از خود نشان داده و با قیمت ۰.۰۰۰۰۱۵ دلار ترید می شود. چلیز (CHZ) هم با جهش ۱۴.۸۰ درصدی در بین آلتکوین های کوچکتر بازار متمایز شده و به حدود ۰.۱۸ دلار رسیده است.


در نهایت، ارزش تجمعی بازار کریپتو امروز به حدود ۱.۱۸۱ تریلیون دلار رسیده و سهم بیت کوین از آن، تا مرز ۳۹.۸ درصد کاهش یافته است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0