رمزارز نیوز
1402/02/27
15:45
تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی قیمت شیبا اینو (هفته چهارم اردیبهشت)

اولین «تقاطع مرگ» شیبا اینو (SHIB) در سال ۲۰۲۳ تایید شد. با نگاهی به نمودار قیمت شیبا می‌توان متوجه شد که… مطالعه مطلب ...

اولین «تقاطع مرگ» شیبا اینو (SHIB) در سال ۲۰۲۳ تایید شد. با نگاهی به نمودار قیمت شیبا می‌توان متوجه شد که میانگین متحرک روزانه (MA) ۵۰، میانگین متحرک ۲۰۰ را از بالا به پایین قطع کرده که نشان‌دهنده تشکیل تقاطع مرگ است.


آخرین باری که شیبا در نمودار خود شاهد یک تقاطع مرگ بود، به فوریه ۲۰۲۲ برمی‌گردد. پس از آن، شیبا شاهد چندین ماه کاهش قیمت بود که البته بخشی از آن، در راستای شرایط نامطلوب کلی بازار هم بود. این میم کوین سال ۲۰۲۲ را با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۷۸۸ دلار به پایان رساند. لازم به ذکر است که شیبا در اواخر فوریه ۲۰۲۲، زمانی که تقاطع مرگ شکل گرفت، در محدوده ۰.۰۰۰۰۲۶ دلار تا ۰.۰۰۰۰۲۸ دلار معامله می‌شد.


تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی قیمت شیبا اینو (هفته چهارم اردیبهشت)

شیبا در سال ۲۰۲۳ شروع به صعود کرد و در تاریخ ۴ فوریه به ۰.۰۰۰۰۱۵۹ دلار رسید. مدت کوتاهی پس از توقف رالی، شیبا اولین تقاطع طلایی خود را در سال ۲۰۲۳ تشکیل داد. تقاطع طلایی، مخالف تقاطع مرگ، است و زمانی تشکیل می‌شود که MA ۵۰ از MA ۲۰۰ عبور کرده و آن را رو به بالا قطع کند. تشکیل تقاطع طلایی به عنوان یک شاخص مثبت در نظر گرفته می‌شود.


در این میان، تقاطع نزولی دو میانگین متحرک از نظر تئوری نشان‌دهنده آن است که بازار برای یک حرکت نزولی دیگر آماده می‌شود. اما همیشه هم به این صورت نیست و باید به عوامل تکنیکال و شاخص‌های دیگری نیز دقت کرد.


لازم به ذکر است که شاخص “تقاطع مرگ” شهرت بدی برای به دام انداختن فروشندگان دارد. در واقع، به گفته برخی از تحلیلگران، تقاطع مرگ، صرف نظر از این‌که در نمودار روزانه یا هفتگی رخ می‌دهد، ممکن است غیرقابل اعتماد باشد؛ زیرا یک شاخص با تاخیر به حساب می‌آید. به عبارت دیگر، این تحلیلگران فرض می‌کنند که این اندیکاتور بر اساس میانگین‌های متحرک در گذشته است و بنابراین، عملکرد یک دارایی در گذشته را به تصویر می‌کشد. به نظر می‌رسد که این مورد برای شیبا اینو نیز صادق باشد.


در این میان، شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه SHIB همچنان در سطح اشباع فروش قرار دارد، که نشان می‌دهد این رمزارز ممکن است در حال رسیدن به نقطه کف باشد.


در زمان نگارش این خبر، قیمت SHIB در ۲۴ ساعت گذشته کمی کاهش یافته و به محدوده ۰.۰۰۰۰۰۸۷ دلار رسیده است.


انتهای خبر

0
0