اقتصاد آنلاین
1399/11/08
13:15
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز/ بی‌میلی حقیقی‌ها به بازار هم‌چنان ادامه دارد

افراد حقیقی امروز هزار میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی و همچنین سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی ؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود هزار میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۰هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۱درصد یعنی دو هزار و ۲۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۹درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سیمان، آهک و گچ» و «مواد و محصولات دارویی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «شستا»، «خساپا» و «خودرو» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «کی بی سی»، «غدشت» و «وهنر» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی معادل ۲۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی شرکت کی بی سی با برتری ۳۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۷۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۹۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۳۰۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


تغییر مالکیت صنایع 99.11.08
تغییر مالکیت سهام 99.11.08
انتهای خبر

0
0