آکادمی هلاکوئی
1400/05/10
12:22
تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ یک شنبه ۱۰ مرداد

بیت کوین ماه آگوست را با شرایط بسیار…

بیت کوین ماه آگوست را با شرایط بسیار مساعدی شروع کرد و افزایش ۱۵ درصدی هفته گذشته را با کاتالیزورهای فاندامنتال و تکنیکال مطلوب ادامه داد.


روز شنبه این ارز دیجیتال شاخص، به بالاترین سطح قیمت خود از روز ۲۰ می (۳۰ اردیبهشت) یعنی ۴۲۴۰۴ دلار رسید. هرچند که نتوانست این روند افزایشی را بیش از این ادامه دهد و روز خود را با رنگ قرمز و در تراز ۴۱۴۰۰ دلار به پایان رساند. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین با قیمت ۴۱۷۷۳ دلار در حال ترید شدن است.


این اصلاح قیمت BTC از بالاترین سطح دو ماهه آن را می توان تا حدی به روند دریافت سود در این هفته نسبت داد. در همین حال، تعهد دوباره بانک مرکزی چین (PBOC) برای تداوم فشارهای نظارتی بر معاملات ارزهای رمزپایه نیز ممکن است باعث پولبک مشاهده شده در روند حرکتی محبوب ترین دارایی دیجیتالی جهان شده باشد.


با نگاهی به نمودار روزانه بیت کوین می بینیم که قیمت BTC آماده می شود تا روند صعودی تازه را به سمت میانگین متحرک روزانه ۲۰۰ (DMA) در تراز ۴۴۷۵۰ دلار آغاز کند. صلیب گاوی که پس از عبور ۲۱-DMA از ۵۰ DMA در جهت صعودی شکل گرفته است، به طور بالقوه به نفع گاوهاست.


نمودار بیتکوین - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ یک شنبه 10 مرداد

با این حال، به احتمال زیاد گاوهای BTC در بالاترین سطح قیمت دو ماه اخیر یعنی ۴۲۴۰۴ دلار با موانع مهمی مواجه خواهند شد.


حرکت مداوم قیمت بالاتر از این سطح، می تواند لمس مجدد تراز ۴۳۵۸۶ دلار را در مسیر حرکت به سمت ۲۰۰-DMA دلار به همراه داشته باشد.


شاخص مقاومت نسبی ۱۴ روزه (RSI) در منطقه اشباع خرید باقی مانده است و نشان می دهد که احتمالا در کوتاه مدت روند صعودی این ارز ادامه خواهد داشت.


از سوی دیگر، کاهش قیمت از سطح ۴۱۰۶۹ دلار می تواند فشار فروش را بیشتر کرده و روند کاهش قیمت را به سمت ۱۰۰-DMA در ۳۹۹۹۵ دلار ادامه دهد. بسته شدن قیمت روزانه زیر این سطح می تواند چشم انداز خوش بینانه BTC را در کوتاه مدت کم رنگ کرده و لمس کمترین سطح هفته گذشته، یعنی ۳۸۳۴۵ دلار را به دنبال داشته باشد.


حمایت قدرتمند بعدی در حدود تراز ۳۵۰۰۰ دلار قرار خواهد داشت. در این سطح، میانگین متحرک روزانه ۲۱ و ۵۰ با یکدیگر تلاقی خواهند داشت.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: fxstreet


انتهای خبر

0
0