بورس پرس
1400/02/28
07:47
رییس هیات مدیره شرکت فرابورسی با ۹۴ هزار سهامدار دستگیر شد/ توضیح دادستان

رییس هیات مدیره شرکت پتروشیمی گلستان که در بازار پایه نارنجی حضور دارد به اتهام سوء استفاده مالی و انتقال بخش زیادی از سرمایه ۹۴ هزار سهامدار به حساب شرکت خصوصی بازداشت شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان گفت: برای جلوگیری از زیان ۹۴ هزار سهامدار پتروشیمی گلستان که از حدود ۱۶ سال پیش بلاتکلیف مانده و خواهان رسیدگی دستگاه‌های امنیتی و قضایی بودند، سال گذشته گروهی از قضات و دستگاه اطلاعاتی استان با ساعت‌ها بررسی عملکرد مالی، سوء استفاده های مالی گسترده در این شرکت پتروشیمی را آشکار کردند.


وی ادامه داد: یکی از اتهامات رییس هیات مدیره، انتقال بخش زیادی از سرمایه مردم به حساب یک شرکت خصوصی است. این پرونده در دادسرای گرگان درحال رسیدگی بوده و جزئیات بیشتر پس از صدور رای دادگاه اطلاع رسانی خواهد شد.


براساس این گزارش، پتروشیمی گلستان با سرمایه ۴۷.۳ میلیارد تومانی و نماد "شستان" در بازار پایه نارنجی فرابورس حضور دارد و طبق آخرین اطلاعات ، الطفات کامیاب به نمایندگی از شرکت آکام ناژسانلی ( مالک مستقیم بیش از ۸ درصد سهام ) به عنوان رئیس هیات مدیره معرفی شده است.


سعید امیدی هم از طرف بازرگانی کام یاب کام گلستان به عنوان نائبی رئیس هیات مدیره بوده و زهره متکی ، محمدعلی سلطانی و علی اکبر نصرتی (مدیرعامل ) از طرف آروند بنای ورکان ، سرمایه گذاری اقتصاد کارآمد گلستان و سرمایه گذاری توسعه صادرات استان گلستان ، دیگر اعضا هیات مدیره "شستان" را تشکیل می دهند.


این شرکت در حالی سال ۸۹ با سرمایه مردم و سهامداران عمده و با هدف تولید سالانه ۶۷۷ هزار تن آمونیاک و هزار و ۷۳ تن کود اوره و اشتغالزایی ۳ هزار نفری و درآمد ۵۰۰ میلیارد تومانی ، راه اندازی شد که قرار بود طی پنج سال به بهره برداری برسد اما تاکنون کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0