صکوک
1399/11/29
11:44
عرضه صکوک اجاره ۳۰ هزار میلیارد ریالی شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا (سهامی عام) به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس ایران از روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۰۳ لغایت سه شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ عرضه عمومی خواهد شد. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه،…

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا (سهامی عام) به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس ایران از روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۰۳ لغایت سه شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ عرضه عمومی خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا به عنوان بانی، در نظر دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را برای تامین مالی اجرای پروژه HDPE شرکت پتروشیمی سروش مهستان عسلویه در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش تعداد ۳,۵۹۲,۸۱۴,۳۷۱ سهم شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حداقل قیمت سه ماهه هر سهم ۸,۳۵۰ ریال به نهاد واسط (شرکت واسط مالی تیر چهارم) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین نماید.


مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه توضیح داد: این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد می باشد که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می گردد.


وی اظهار داشت: ضمانت پرداخت اصل و اجاره بهای این اوراق با در نظر گرفتن رتبه اعتباری بلند مدت و کوتاه مدت بانی که توسط موسسه رتبه بندی پارس کیان به ترتیب A- و A۱ تعیین گردیده از طریق توثیق بخشی از سهام تحت تملک بانی در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پتروشیمی مارون صورت می پذیرد.


به گفته ابوترابی، بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق بر عهده شرکت تامین سرمایه سپهر بوده و عامل فروش اوراق هم شرکت کارگزاری خبرگان سهام می باشد.


شایان ذکر است، شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا پیش از این یک مرتبه در اسفند ماه ۱۳۹۸ از طریق انتشار صکوک اجاره به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی نموده است که اوراق آن در نمادهای تابان۰۱، تابان۰۲ و تابان۰۳ در حال معامله می باشند.


انتهای خبر

0
0