آکادمی هلاکوئی
1400/10/18
09:50
تحلیلگران Footprint: استلار لومن سال ۲۰۲۲ به میدان باز میگردد!

ماه گذشته، بنیاد توسعه استلار (SDF) در یک…

ماه گذشته، بنیاد توسعه استلار (SDF) در یک جلسه استماع ارز دیجیتال به میزبانی کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده شرکت کرد.


دنل دیکسون (Denelle Dixon) مدیرعامل این بنیاد، فناوری سیستم پرداخت غیرمتمرکز استلار و کاربردهای آن را ارائه کرد. بعد از انتشار اخبار اخیر مبنی بر اینکه اوکراین و مکزیک از استلار (Stellar) برای اجرای ارزهای دیجیتال ملی خود استفاده خواهند کرد، این شبکه بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت.


استلار لومن که در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد، پلتفرمی است که از تراکنش های فرامرزی بین جفت ارزها پشتیبانی می کند و هدف آن حل مشکلات پرداخت های جهانی از طریق فناوری بلاک چین است. این ارز برای مدتی در بین ۱۰ رمزارز برتر بازار جا داشت و حتی در مقطعی پیش از تابستان دیفای، رشد قیمت ۱۰۰ درصدی را شاهد بود. برخلاف سایر پروژه‌های دنیای رمزارزها، استلار مشارکت‌های زیادی با جامعه مالی سنتی، از جمله IBM و موسسات مالی ملی ایجاد کرده است.


با این حال، طبق گزارش Footprint Analytics، استلار در حال حاضر به کندی در حال رشد است. ازجمله دلایل این رشد ضعیف می توان به وجود مشوق های ضعیف رشد در این اکوسیستم اشاره کرد. در زمان ایجاد استلار، یک مکانیسم تورمی برای جلوگیری از کاهش میزان موجودی در گردش XLM راه اندازی شد.


این طرح تورمی هر سال توکن هایی معادل ۱٪ از کل موجودی استلار تولید می کند و بیش از ۰.۰۵٪ از کل سهم استلار را تشکیل می دهد. هدف از این مکانیسم تورم پذیر ایجاد انگیزه است. با این حال، تحلیل های Coinmetrics نشان می‌دهد که ۹۸ درصد از کوین های افزایشی XLM به بنیاد توسعه استلار (SDF) داده شد و برای پروژه استلار سودی نداشت.


دلیل دوم این است که اکثر مشارکت کنندگان در شبکه استلار در طول انفجار قیمت سال ۲۰۱۷ به آن پیوستند و معامله گرانی هستند که دخالت کمی در فعالیت های اکوسیستم دارند.


این بنیاد به دلیل وجود مکانیسم های تورمی تعداد زیادی توکن را در اختیار دارد. با این حال، نتوانسته است از این توکن ها برای کمک به عملکرد بهتر پروژه استفاده کند. داشتن مقدار زیادی پول اما عدم استفاده از آن نشان دهنده انفعال این بنیاد است.


علی رغم واقعیت هایی که به آن اشاره شد، و با وجود روند حرکتی بسیار کند استلار از زمان راه اندازی، پیش بینی می شود در سال آینده با قدرت بیشتری به میدان بازگردد.


بعد از انفجار پروژه‌های دیفای (DeFi)، نقل و انتقالات چند ارزی و میان زنجیره‌ای نقطه ضعفی در صنعت بلاکچین به شمار می آیند و استلار توانسته است در این راستا راه‌حل‌هایی ارائه‌کند که استاندارد جدیدی را برای پرداخت‌های جهانی تعریف می‌کند.


این شبکه از سوی شرکت‌های بزرگ پرداخت، بانک‌های ملی، موسسات مالی و غیره، به رسمیت شناخته شده و به عنوان یک راه‌حل جهانی برای پرداخت‌های فرامرزی پذیرفته شده است.


به تازگی شبکه Flare از ادغام استلار لومن (XLM) با پلتفرم قرارداد هوشمند خود خبر داد که امکان سازگاری با بلاکچین اتریوم را فراهم می کند. در صورت استقرار موفقیت آمیز، استلار حتی از قبل هم مقیاس پذیرتر خواهد شد.


در مجموع باید گفت، حرکات اخیر استلار نشان می دهد که ارتباط آن با جامعه مالی همچنان برقرار است و شکاف بین پرداخت های سنتی و زنجیره ای را پر می کند. انتظار می رود این پروژه در سال جدید با توسعه مداوم گام تازه ای در حل چالش های پرداخت جهانی برداشته و به روزهای اوج خود بازگردد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptoslate


انتهای خبر

0
0