رمزارز نیوز
1401/04/09
12:30
پشت پرده رشد غیرمنتظره استیبل کوین مرده ترا!

در ماه‌های گذشته، صنعت کریپتو شاهد شکست پروژه ۴۰ میلیارد دلاری ترا بود. با این وجود، بازار استیبل کوین… مطالعه مطلب ...

در ماه‌های گذشته، صنعت کریپتو شاهد شکست پروژه ۴۰ میلیارد دلاری ترا بود. با این وجود، بازار استیبل کوین TeraaClassicUSD یا USTC که قبلا TerraUSD یا UST نامیده می‌شد در هفته گذشته، رونق قابل‌توجهی گرفت.


استیبل کوین UST که پس از برداشت انبوه از یک پلتفرم دیفای به نام Anchor Protocol شکست خورد، از ۱۵ ژوئن تقریبا بی‌ارزش بود و در صرافی کراکن با قیمت ۰٫۰۰۵ دلار معامله می‌شد. اما حالا ارزش توکن USTC تقریبا بیش از ۱۲ برابر شده و به ۰٫۰۶ دلار در coinmarketcap رسیده است. به گزارش همین وب‌سایت، ارزش بازار USTC نیز از ۶۵ به ۶۳۴ میلیون دلار طی یک هفته اخیر رسیده است.


جالب اینجاست که حتی ارزش بازار نسخه قدیمی ارز دیجیتال لونا ۲، یعنی لونا کلاسیک نیز افزایش یافته و از حدود ۱۶۰ به ۸۸۹ میلیون دلار در مدت مشابه رسیده است.


به گزارش coinmarketcap، بیش از ۴۵ درصد حجم معاملاتی که سبب رونق دوباره USTC و لونا کلاسیک شده‌اند، از صرافی متمرکز KuCoin که طبق گزارش‌ها از کشور سیشل (Seychelles) در شرق آفریقا فعالیت می‌کند، نشات می‌گیرد. پشتیبان اصلی این صرافی، شرکت KuCoin NEO Global Capital، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سنگاپور است که در صرافی‌های Babel Finance و CoinFLEX نیز نقش دارد. هر دوی این پلتفرم‌ها در مدت اخیر، با مشکل نقدینگی روبه‌رو بوده‌اند.


در این میان، یک پلتفرم تحلیلی مالی به نام InvestmentU هشدار داده که رونق دوباره‌ای برای USTC و لونا کلاسیک در کار نخواهد بود.


۲ میلیون دوج لون رایگان فقط با ثبت نام در صرافی پینگی میتونی ۲,۰۰۰,۰۰۰ دوج لون هدیه بگیری!


دریافت جایزه

انتهای خبر

0
0