آریاسهم
1399/12/02
11:01
#ایران #تورم ✴️ شاخص‌های تورمی اقتصاد ایران در بهمن ماه شاهد ثبت صعودی همه‌جانبه بودند که این امر خصوصا در شاخص ماهانه که ظرف 3 ماه اخیر شاهد رون...

#ایران #تورم



✴️ شاخص‌های تورمی اقتصاد ایران در بهمن ماه شاهد ثبت صعودی همه‌جانبه بودند که این امر خصوصا در شاخص ماهانه که ظرف ۳ ماه اخیر شاهد روندی کاهشی بوده، به معنای تغییر مسیر و انتظارات تورمی محسوب می‌شود.



⏺ نرخ رشد ماهانه تورم در دی ماه، معادل با ۲.۵ درصدی بوده که بالاترین سطح ۳ ماه اخیر می‌باشد. در بین زیرمجموعه‌ها، شاخص تورمی مواد غذایی پس از ۲ ماه کاهش و ثبت تورم ۰.۹ درصدی در دی ماه، در بهمن به بالای سطح ۵ درصدی بازگشته است که می‌تواند ناشی از همبستگی بالای قیمت مواد غذایی با رشد قیمتی #دلار باشد.



⏺ تورم نقطه به نقطه در بهمن ماه شاهد ادامه روند افزایشی بوده و به ۴۸.۲ درصد افزایش یافته که بالاترین سطح تورمی از تیرماه سال گذشته محسوب می‌شود و در صورت ادامه روند افزایشی شاخص ماهانه، شاخص نقطه به نقطه نیز تا اسفندماه می‌تواند از سطح ۵۰ درصدی عبور نماید که بار روانی نامناسبی را به همراه خواهد داشت.



⏺ شاخص تورم سالانه نیز به ۳۴.۲ درصد افزایش یافته که بالاترین سطح تورمی سال جاری می‌باشد و این در حالی است که پیشتر بانک مرکزی هدف‌گذاری ۲۲ درصدی برای این شاخص تا پایان سال نموده بود.




انتهای خبر

0
0