بورس پرس
1401/04/29
16:26
راه‌اندازی آزمایشگاه شبکه ۴G و ۵G توسط یک مرکز تحقیق و توسعه

مرکز تحقیق و توسعه اپراتور اول ارتباطی، طبق نقشه راه توسعه محصولات و فناوری، اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه شبکه ۵G و ۴G کرد تا قدرت ارتباطی را در رقابت با شرکت‌های جهانی به منصه نمایش بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، فرآیند تحقیق و توسعه بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز صنایع و کسب و کارها است. زیرا با تغییراتی بسیار سریع و پر نوسان مواجه بوده که هر یک اثرات مختلفی در حوزه‌های کاری دارند.


تغییراتی مرتبط با گسترش دانش و نوآوری‌های روزانه که نهایتا بر نیاز به تطبیق سیاست‌های کسب و کارها با این نوآوری‌ها را می‌افزاید و تغییراتی که نیازها، خواسته‌ها و تقاضای مشتریان و بطور کلی بازار را تحت تاثیر قرار داده است.


از این رو شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب و کارهای مختلف برای شناخت درست و بروز تحولات و شرایط محتمل پیش‌رو و دستیابی یا حفظ یک سطح رقابتی مناسب که سودآوری پایدار را نیز به همراه داشته باشد، الزام به در نظر گرفتن این فرآیندهای ضروری دارند.


به عنوان مثال مرکز تحقیق و توسعه اپراتور اول تلفن همراه از جمله مراکز پر فعالیت در بین مراکز R&D است که با تمرکز بر تحقیق، توسعه، نوآوری و حمایت از فناوری‌های نوین و بومی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف خودکفایی و استقلال فنی و تخصصی فعالیت می‌کند.


حمایت از تولیدکنندگان توانمند داخلی و شرکت‌های نوپای صاحب فناوری‌های نوین و شناخت دقیق نیازمندی‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و لایسنسی گروه همراه اول با هدف شناسایی اولویت‌های بومی‌سازی و به نوعی ارائه راهکارهای فناوری‌محور به گروه همراه اول بخشی از وظایف ذاتی این مرکز است.


در این راستا توانسته تا پایان سال گذشته اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه‌های شبکه ۴G و ۵G، Mci Lab شعبه دانشگاه صنعتی شریف، Mci Lab شعبه مرکز تحقیق و توسعه و طراحی آزمایشگاه سنجش و ارزیابی کیفی باتری و اجرای پایلوت نگهداری هوشمند باتری کند.


ذخیره‌ساز بومی نرم‌افزار محور، تولید کلید امن لایه فیزیکی در اینترنت اشیاء، داده کاوی و پیش‌بینی دوره های زمانی برای اپراتور تلفن همراه، مکان‌یابی ماهواره‌ای سامانه‌های مختلف فضاپایه ناوبری جهانی GNSS و شناسایی مبتنی بر چهره افراد در محیط داخل ساختمان نیز بخشی از پایلوت‌های فناورانه این مرکز بود.


در ادامه پایلوت‌های دیگری نظیر مدیریت درخواست و جستجوی مبتنی بر گفتار، مهندسی نرم‌افزار جستجو محور، خدمات مبتنی بر مکان‌یابی داخلی، پلتفرم همگام‌سازی سرویس بصورت E۲E برای شبکه ۵G، سکوی هوش مصنوعی به عنوان سرویس و ارزیابی آن و جاده هوشمند را نیز در پرونده کاری مربوط به سال گذشته دارد.


براساس نقشه راه ترسیمی این مرکز در سه حوزه نسل پنجم فناوری ارتباطات (۵G)، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در سطح همراه اول به حمایت و توسعه محصولات و فناوری می‌پردازد.


تلگرام اصلی بورس پرس : http://t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0