رمزارز نیوز
1402/03/20
20:00
کدام قاره جهان بیشترین ذخیره بیت کوین را دارد؟

در میان اقدامات نظارتی سخت‌گیرانه کشورهای غربی در ماه‌های اخیر، تعداد زیادی از موجودی بیت کوین‌ها به سمت شرق… مطالعه مطلب ...

در میان اقدامات نظارتی سخت‌گیرانه کشورهای غربی در ماه‌های اخیر، تعداد زیادی از موجودی بیت کوین‌ها به سمت شرق و آسیا حرکت کرده‌اند.


به گزارش رمزارز نیوز، در بحبوحه شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده از دو صرافی رمزارزی بایننس و کوین بیس، بیت کوین و بازار کلی ارزهای دیجیتال با فشار فروش شدیدی مواجه شد. با ادامه این اقدامات شدید در ایالات متحده و غرب، بخش بزرگی از بیت کوین‌ها به سمت کشورهای شرقی در حرکت است.


داده‌های آنچین منتشرشده توسط پلتفرم تحلیلی Glassnode نشان می‌دهند که در سال گذشته، کشورهای شرقی بیشترین میزان جذب بیت کوین را از کشورهای غربی داشته‌اند. در کل، منظور از غرب معمولا ایالات متحده است؛ زیرا عرضه در اروپا تقریبا ثابت است.


تیم Glassnode در جدیدترین گزارش خود می‌نویسد:


تفاوت روشنی در تغییرات سالانه عرضه بیت کوین بر اساس مناطق جغرافیایی مشاهده می‌شود. آمریکا در سال‌های بین ۲۰۲۰-۲۰۲۱ یک افول بسیار مشخص را تجربه کرد که همچنان این افول ادامه دارد و از میانه سال ۲۰۲۲ تاکنون حدود ۱۱٪ کاهش یافته است. می‌توان بیان داشت که بازارهای اروپایی در سال گذشته در این زمینه به طور قابل‌توجهی خنثی بوده‌اند، در حالی که افزایش قابل‌توجهی در عرضه بیت کوین در ساعات معاملاتی کشورهای آسیایی مشاهده می‌شود.



تیم Glassnode همچنین بررسی جالبی در مورد تتر (USDT) انجام داده است. بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط این پلتفرم تحلیلی، تتر در کشورهایی که واحد پولی آن‌ها خیلی قوی نیست و دریافت دلار آمریکا در آن سخت‌تر است، محبوب‌تر بوده است. همچنین، به دلیل اینکه ایالات متحده قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای دارایی‌های دیجیتال وضع کرده است، سرمایه‌گذاران پول خود را به مکان‌های دیگر، به ویژه به کشورهای شرقی منتقل می‌کنند.


انتهای خبر

0
0