آکادمی هلاکوئی
1400/10/20
11:10
آر اس آی بیت کوین در پایین ترین نقطه از زمان سقوط می ۲۰۲۱ قرار دارد

هفته‌های گذشته کل بازار ارزهای دیجیتال چالش‌برانگیز بوده…

هفته‌های گذشته کل بازار ارزهای دیجیتال چالش‌برانگیز بوده است.ارزش بازار کل تنها در هفت روز گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. بیت کوین، همراه با اکثر ارزهای دیجیتال دیگر، از نظر قیمت گذاری با مشکل مواجه است. با این حال، برخی از اندیکاتورهای تکنیکال ممکن است نشان دهند که کف در حال نزدیک شدن است.


در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین در هفت روز گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته و در حدود ۴۲۰۰۰ دلار معامله می شود. بقیه بازار نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.


اتریوم ۱۷.۵٪، BNB ۱۶.۶٪، Solana – ۱۹٪ کاهش یافته است.


یکی از اندیکاتور های پرکاربرد – اندیکاتور قدرت نسبی (RSI) – ممکن است نشان دهد که کف در حال نزدیک شدن است.


این معیاری است که یک اسیلاتور مومنتوم را نشان می‌دهد و سرعت و تغییر حرکات قیمت را اندازه‌گیری می‌کند. بین ۰ تا ۱۰۰ در نوسان است.


به طور سنتی، زمانی که RSI بالاتر از ۷۰ باشد، دارایی در حالت اشباع خرید و زمانی که زیر ۳۰ باشد، در حالت اشباع فروش در نظر گرفته می شود.


دیروز، در ۹ ژانویه، RSI در پایین ترین سطح خود از زمان سقوطی بود که در ماه می(اردیبهشت) رخ داد. دفعه قبل که تا این میزان پایین بود در مارس ۲۰۲۰(اسفند۱۳۹۸) بود – در زمان سقوط ناشی از کووید


img1 chart scaled 1 - آر اس آی بیت کوین در پایین ترین نقطه از زمان سقوط می 2021 قرار دارد

آنچه در ادامه نشان می‌دهد این است که در دو موقعیت جداگانه در گذشته‌ای نه چندان دور، زمانی که RSI بیت‌کوین به سطوحی که در حال حاضر در آن قرار دارد کاهش یافت، این به نوعی پایین‌ترین سطح محلی را نشان می‌دهد، و قیمت ماه های بعد از آن به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.


یکی دیگر از شاخص های نشاندهنده کف احتمالی می تواند شاخص ترس و طمع بیت کوین باشد – معیاری برای احساسات فعلی در سراسر بازار بر اساس معیارهای مختلفی مانند نوسانات، حرکت بازار، رسانه های اجتماعی، نظرسنجی ها، دامیننس، روندها و غیره.


در زمان نگارش این گزارش، این شاخص نشان می دهد که بازار در وضعیت «ترس شدید» قرار دارد.





این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0