اقتصاد آنلاین
1399/10/20
13:07
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ شیوه‌نامه فولاد، بلای جان فلزات اساسی

افراد حقیقی در بورس امروز ۸۹۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام ملی صنایع مس ایران بود.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده ؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۸۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۳هزار و ۲۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۷درصد یعنی دو هزار و ۲۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هفت درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سایر محصولات کانی غیرفلزی» و «سیمان، آهک و گچ» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «فملی»، «وتجارت» و «شستا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «خبهمن»، «کسرام» و «بمپنا» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع مس ایران معادل ۱۶۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه بهمن با برتری ۸۷میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۲۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۰۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۷۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۶۰۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید


تغییر مالکیت صنایع 99.10.20
تغییر مالکیت سهام 99.10.20
انتهای خبر

0
0