فارس نیوز
1402/02/12
12:52
افزایش ۳۷ هزار و ۶۹۰ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۳۷ هزار و ۶۹۰ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۳۷ هزار و ۶۹۰ واحدی به رقم ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۳۳۱ واحد رسید و به این ترتیب کانال ۲.۵ میلیون واحدی برای نخستین بار فتح شد.


شاخص هم وزن امروز با افزایش ۲۰ هزار و ۴۳۳ واحد به رقم ۸۴۵ هزار و ۳۹۶ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۹ میلیون و ۳۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۲۲.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۱ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۷ هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


همه شاخص‌های بورس امروز رشد کردند و به رنگ سبز درآمدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱.۵ درصد افزایش یافتند. شاخص کل و شاخص قیمت هموزن نیز ۲.۴ درصد رشد کردند.


شاخص آزاد شناور ۱.۵ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۵ درصد و شاخص بازار دوم ۱.۵۳ درصد رشد کرد.امروز نمادهای فولاد مبارکه، مخابرات، پتروشیمی خلیج‌فارس، هلدینگ معدنی خاورمیانه، کشتیرانی و ملی‌مس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.


در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۵۷۷ واحد افزایش به رقم ۳۱ هزار و ۷۲۲ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۷۶۵ هزار میلیارد تومان رسید.ارزش بازار پایه فرابورس هم ۵۰۱ هزار میلیارد تومان شد.


معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از ۹.۲ میلیارد سهام در قالب ۵۱۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۰ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۳۷.۵ هزار میلیارد تومان رسید.


امروز نمادهای فولاد هرمزگان، مالی سپهر صادرات، پتروشیمی زاگرس، انتخاب الکترونیک، بیمه پاسارگاد و بانک دی بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و آریا ساسول بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.


به گزارش فارس، گرچه امروز هم رکورد شاخص بورس شکسته شد و شاخص رو به رشد است، اما نباید فراموش کرد که سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و دولت قصد دارد برای رشد تولید بازار سرمایه را هم به عنوان سکویی برای تامین مالی در اقتصاد تقویت کند و بهترین محل برای گردآوری سرمایه‌های سرگردان بازار سرمایه است، اما با توجه به ریسک و نوسان در این بازار حتما باید با مطالعه و تحقیق صورت گیرد و در مراحل ابتدایی برای سرمایه‌گذارن غیرحرفه‌ای از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری باید اقدام شود.


پایان پیام/


انتهای خبر

0
0