بورس پرس
1401/01/16
14:42
معاملات مشکوک قدیمی ترین شرکت، دو سیمانی، دو سرمایه گذاری + ۱۰ نماد

در روز رشد ۲۶۳۳ واحدی شاخص، قدیمی ترین شرکت بورس، دو سهم سیمانی، دو سرمایه گذاری به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام با روندی نوسانی و کم حجم آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با رشد ۲۶۳۳ واحدی و ورود در کانال یک میلیون و ۴۷۱ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۶.۱ و ۲.۲ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به شستا، ایران خودرو و سایپا با داد و ستد ۱.۸ ، ۱.۱ و یک میلیارد سهم و بانک صادرات به همراه پالایشگاه اصفهان با تقاضای ۴۴۱ و ۳۹۲ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۲ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، سیمان مازندران شرکت حاضر در بازار اول بورس با رشد اندک قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۲۱.۸ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های سیمان بجنورد، بیمه پارسیان، لاستیک سهند ، نفت پارس (قدیمی ترین شرکت که از سال ۱۳۴۶ در بورس ایران حضور دارد)، روان فن آور ، فولاد خراسان، سرمایه گذاری کشاورزی کوثر ، تامین سرمایه بانک ملت، داروسازی فارابی، آزمایش ، کاشی صدف سرام استقلال آباده ، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ، فرآورده های نسوز ایران و مرآت پولاد، معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور قدیمی ترین شرکت بورس، دو سهم سیمانی، دو سرمایه گذاری به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0