بورس پرس
1400/07/25
00:00
آمادگی انتقال دو سه ساله همه کارخانه‌های صنعت بورسی به محل جدید

دادستان زنجان از آمادگی دستگاه قضایی استان برای انتقال همه یکی از صنایع بورسی یعنی کارخانه‌های سرب و روی به محل جدید خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محسن کرمی با اشاره به ظرفیت بالای سر دهات محل جدید انبار پسماند روی گفت: دستگاه قضایی زنجان برای انتقال همه کارخانه‌های سرب و روی استان به روستای سردهات آمادگی دارد و در صورت لزوم طی دو تا ۳ سال می‌توان این نقل و انتقالات را به محل جدید انجام داد.


وی افزود: طبق مطالعات انجام شده شرایط جوی از جمله رطوبت در منطقه چپ‌چپ به منظور استقرار احتمالی شرکت های تولید سرب و روی یکسان است اما روستای سردهات مزایای بیشتری دارد.


این مقام قضایی ادامه داد : قبل از انتقال پسماند روی به سردهات با صرف وقت و انرژی بسیار، مسئولان نسبت به انبار پسماند روی زنجان در این محل مجاب شدند و نباید به دنبال محل دیگری برای این منظور بود . چرا که ضمن بروز مشکلات متعدد این روستا ظرفیت و معیارهای لازم برای انتقال همه کارخانه های سرب و روی را دارد.


کرمی گفت: وجود بزرگراه کنار محل تعیین شده سردهات در راستای سهولت حمل و نقل ، عرصه درجه ۴ با هدف نبود مشکل پیرامونی به لحاظ زراعت و حداقل فاصله تا منبع تامین خاک از جمله مهمترین معیارهای انتخاب محل جدید برای انبار و انتقال احتمالی کارخانه های سرب و روی به شمار می روند.


براساس این گزارش، شرکت های کالسیمین، فرآوری‌موادمعدنی ، ملی سرب و روی ، کیمیای زنجان گستران ، زرین معدن آسیا و صنعت روی زنگان از جمله شرکت های بورسی و فرابورسی حاضر در زنجان هستند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0