ایبنا
1400/11/23
14:07
نوسان محدود شاخص کل بورس در شروع هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۸ واحدی، به یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۲۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۶۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹ واحدی، به رقم ۳۱۶ هزار و ۸۸۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۵۱ واحدی، عدد ۳۲۶ هزار و ۲۹۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۲ واحدی به رقم ۲۰۴ هزار و ۷۵۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۷۴۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۸۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۱۵ واحد کاهش به رقم ۹۸۰ هزار و ۴۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۹۰۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۶۹ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، وبملت، نوری، خودرو و تاپیکو با بیش‌ترین افزایش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، فملی و ومعادن تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۹۲۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۶۷ هزار و ۱۰۶ نوبت معامله و به ارزش ۴۷ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سپید(سپید ماکیان) با ۵.۷۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کسرا، حفاری، تکشا و کترام بود. همچنین نماد معاملاتی ددام(داروسازی زاگرس فارمد پارس) با ۴.۹۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دیران، دپارس، تپمپی و خنصیر قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0