آکادمی هلاکوئی
1401/02/30
17:00
بیل گیتس به ائتلاف ضد کریپتو پیوست

در کنفرانس اخیر “Ask Me Anything” در ردیت،…

در کنفرانس اخیر “Ask Me Anything” در ردیت، بنیانگذار مایکروسافت و چهارمین مرد ثروتمند جهان گفت که روی هیچ دارایی رمزارزی سرمایه گذاری نمی‌کند.


وی اظهار داشت که فقط در دارایی هایی سرمایه گذاری می‌کند که کارکرد ارزشمندی دارند. بنابراین به گفته بیل گیتس (Bill Gates)، ارزش شرکت ها بر اساس تولید محصولات عالی است، در حالی که ارزش ارزهای دیجیتال، به نظر او، صرفا بر اساس این گمانه زنی است که شخص دیگری آنها را در آینده از شما به قیمت بالاتری می‌خرد.


گیتس یک شکاک دیرینه در مورد ارزهای دیجیتال است. در مصاحبه ای با بلومبرگ در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۰)، این میلیاردر از این موضوع که افراد بیشتر و بیشتری به دنیای پر هیاهو ارزهای دیجیتال جذب می شوند، ابراز نگرانی کرد.


میلیاردرها به دو گروه تقسیم می شوند


میلیاردرها در مورد ارزهای دیجیتال نظرات بسیار متفاوتی دارند. حتی می توان آنها را به دو گروه تقسیم کرد که طرفداران آن در یک طرف و مخالفان این طبقه دارایی جدید در طرف دیگر قرار دارند.


گروه حامیان مدت‌هاست که پذیرای افراد شناخته‌شده‌ای مانند جک دورسی (Jack Dorsey)، رئیس سابق توییتر بوده است. او این پست را ترک کرد تا بیشتر روی شرکت رمزارزی خود یعنی Block (Square سابق) تمرکز کند. در همین گروه، ثروتمندترین مرد جهان یعنی ایلان ماسک (Elon Musk) هم قرار دارد که به طور منظم با علاقه مندان به ارزهای دیجیتال معاشرت می‌کند و تنها با توییت های خود کل بازار را به حرکت در می‌آورد. شاید جف بزوس (Jeff Bezos) هم که گفته می‌شود میلیون ها دلار در دارایی های کریپتو سرمایه گذاری کرده و در چند روز گذشته به طور فعال با بنیانگذار دوج کوین در ارتباط بوده نیز در این گروه باشد.


از سوی دیگر، بیل گیتس به ائتلاف ضد کریپتو می‌پیوندد که اعضای آن، از جمله وارن بافت (Warren Buffett)، اسطوره وال استریت، مرتبا به این موضوع اشاره می‌کنند که کریپتو فقط یک حباب و یک طرح پانزی پیش پا افتاده است.


فقط زمان نشان خواهد داد که کدام یک از آنها درست گفته‌اند.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0