اخبار سایت بورس تهران
1400/03/08
16:23
جهش ۳۷ درصد ارزش معاملاتی در تالار منطقه‌ای گیلان

اردیبهشت ماه امسال تالار منطقه ای گیلان میزبان معامله بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال سهام بود که نسبت به فروردین ماه رشد ۳۷ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران به نقل از ایرنا، فروردین ماه امسال هشت هزار و ۸۳۵ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال سهام در تالار منطقه ای گیلان معامله شد که در اردیبهشت ماه به ۱۱ هزار و ۱۸ میلیارد و ۵۷۲ میلیون ریال رسید.


همچنین تالار منطقه ای گیلان در تعداد سهام معامله شده نیز اردیبهشت ماه گذشته رشد ۴۱ درصدی را تجربه کرد و از ۵۴۲ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۷۶۱ سهم در فروردین ماه به تعداد ۷۸۶ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۸۳۴ سهم رسید.


کفته ترازوی تعداد سهام معاملاتی تالار منطقه ای گیلان نیز طی ۳۱ روز اردیبهشت ماه به سمت خرید سهام سنگین بود و در این مدت، ۴۵۸ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۸۵۹ سهم خریداری و ۳۲۸ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۹۷۵ سهم فروخته شده است.


اما ارزش ریالی معاملات سهام در تالار منطقه ای گیلان اردیبهشت متعادل را سپری کرد، در این مدت ارزش سهام معاملاتی خریداری شده افزون بر پنج هزار و ۵۱۷ میلیارد و ۶۵۶ میلیون ریال و ارزش معاملات سهام فروخته شده نیز بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال بود.


مدیر تالار منطقه ای گیلان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت های فولاد مبارک اصفهان، اسناد خزانه ۹۰۹ و سرمایه گذاری اعتبار ایران بیشترین ارزش معاملاتی طی ماه گذشته را به خود اختصاص دادند.


حافظ محفوظی با اشاره به افزایش ارزش معاملات اردیبهشت در مقایسه با فروردین امسال خاطر نشان کرد: این دلیل افزایش ممکن است به دلیل تعطیلی های فروردین ماه باشد، به این دلیل افزایش معاملات را در اردیبهشت شاهد هستیم البته ارزش معاملات در اردیبهشت با خرداد، بهترین مقایسه برای افزایش یا کاهش ارزش معاملات است.


وی به تصویب طرح قانون مالیات بر عایدی سرمایه طی هفته گذشته توسط مجلس شورای اسلامی اشاره و اضافه کرد: تصویب این قانون امروز بر بازار سرمایه اثر مثبت گذاشته و تا این لحظه افزون بر ۳۰ هزار واحد رشد داشته است.


نمایندگان مجلس هفته گذشته کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب کردند که از این پس طبق مدت تملک، اگر فردی طلا، ارز، مسکن و خودرو خریداری و سپس اقدام به فروش آن کند، باید از محل سود این معامله، بخشی را به عنوان مالیات پرداخت نماید.


مدیر تالار منطقه ای گیلان همچنین گفت: با تصویب کلیات قانون مالیات بر عایدی سرمایه، انگیزه برای سرمایه گذاری در بازارهای موازی کاهش می یابد و از بازار سرمایه استقبال بیشتری خواهد شد.


تالار بورس رشت بعنوان هفتمین تالار بورس منطقه‌ای و نهمین تالار بورس تهران در کشور، آبان ماه سال ۱۳۸۳ افتتاح شد.


گفتنی است ۴۷ کارگزاری در سطح استان گیلان فعال است.


انتهای خبر

0
0