اقتصاد آنلاین
1399/11/29
18:00
تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ بازگشت پالایش به صدر ارزش معاملات با افت ۲درصدی قیمت

امروز ۲۷۵میلیارد تومان دارا یکم و ۹۵۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و ۸۱۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۰۰میلیارد تومان بود.

اقتصادآنلاین – امیر مهدی زاده ؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم ( پالایش ) با ارزش ۹۵۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق امین یکم فردا (امین یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم ( دارا یکم ) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.


حقیقی‌ها حدود ۵۱میلیارد تومان واحدهای صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) را از حقوقی‌ها خریدند (۲۱درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق سرمایه‌گذاری در سهام توسعه اندوخته آینده (اطلس) را به ارزش چهار میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۷۶درصد معاملات).


دارندگان صندوق سرمایه گذاری گروه زعفران سحرخیز ( سحرخیز ) رشد یک درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق «دارا یکم» با زیان ۲.۹درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۷.۸درصد) در رابطه با صندوق «پالایش» در تابلو معاملات نقش ببندد.


دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم هزار و ۲۳۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۴۴درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.


از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد «طلا» معطوف بود و بیشترین کاهش قیمت (۱.۱درصد) به نام صندوق پشتوانه طلای کیان (گوهر) ثبت شد.


کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و ۸۱۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی بیش از ۱۰۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود ۶هزار و ۶۵۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۵۸۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید


صندوق‌های معامله‌پذیر 99.11.29_2
تحرکات صندوق‌ها 99.11.29_2
انتهای خبر

0
0